Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27821
Συγγραφέας: Ογσουσγιαννόγλου, Αθηνά
Τίτλος: Ρομποτικά στηριζόμενη ενσώματη παιδαγωγική για τη συμμετοχή μαθητών μικτών ικανοτήτων
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Βαρσάμης, Παναγιώτης
Περίληψη: Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία (ΜΔΕ) αποτελεί μία διερευνητική βιβλιογραφική επισκόπηση με κύριο θέμα την εισαγωγή του όρου: «Ενσώματη Παιδαγωγική» στην ελληνική βιβλιογραφία, που μέχρι στιγμής εκλείπει, ο οποίος θα στηρίζεται στη ρομποτική και θα απευθύνεται σε μαθητές μικτών ικανοτήτων. Αρχικά, κρίθηκε σκόπιμο να οριστούν σημαντικές έννοιες όπως η έννοια του «ενσώματου» γενικότερα, αλλά και επιμέρους έννοιες αυτού όπως, η «ενσώματη αλληλεπίδραση», η «ενσώματη νόηση», η «ενσώματη μάθηση», ειδικότερα. Επιπρόσθετα, θεωρήθηκε χρήσιμο να αναφερθούν οι φιλοσοφικές προεκτάσεις που εναπόκεινται στην ενσώματη γνώση, καταδεικνύοντας την εξέλιξη στον ανθρώπινο τρόπο σκέψης καθώς ενώ κάποτε το σώμα διαχωρίζονταν απ’ τον νου, εδώ και αρκετά χρόνια οι δύο αυτοί όροι είναι αλληλένδετοι. Μεγάλη σημασία, επίσης, επιδόθηκε στην παρουσίαση της εξέλιξης όλων των παραπάνω ορισμών, καταλήγοντας στο μείζον θέμα της εργασίας: την ενσώματη παιδαγωγική. Στη συνέχεια, αναλύθηκε ένας ακόμη καινοτόμος όρος για την ελληνική βιβλιογραφία: «Μαθητές μικτών ικανοτήτων», υπογραμμίζοντας ποιοι μαθητές εντάσσονται σ’ αυτήν την κατηγορία αλλά και ποια τα πλεονεκτήματα/ μειονεκτήματα από τη δημιουργία τάξεων με αυτά τα χαρακτηριστικά. Ωστόσο, όλα τα παραπάνω στηρίχτηκαν στη ρομποτική, για την οποία αφού πρώτα επισημάνθηκαν τα οφέλη που παρέχει στους εμπλεκόμενους ανεξαρτήτου μαθησιακού στυλ αλλά και τις ελλείψεις που ενυπάρχουν σχετικά με αυτόν τον τομέα στην ελληνική παιδεία. Καταληκτικά, παρουσιάστηκαν μέθοδοι συνδυασμού του σώματος με τη ρομποτική με απώτερο σκοπό τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευομένων και παράλληλα, αναφέρθηκαν στοχευμένες μέθοδοι και ενσώματες δραστηριότητες με τη χρήση της ρομποτικής σε μικτές τάξεις.
Λέξεις Κλειδιά: Ρομποτική
Εκπαιδευτική Ρομποτική
Σώμα
Ενσώματη Παιδαγωγική
Σωματοποίηση
Μικτές ικανότητες
Δραστηριότητες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
OgsousgiannoglouAthinaMsc2022.pdf761.82 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons