Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27580
Author: Κουκοράβα, Ειρήνη
Title: Συνεργασία σχολείου με οικογένειες παιδιών με διαταραχή φάσματος αυτισμού και η συμβολή της Συμβουλευτικής.
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να πληροφορηθεί τον βαθμό ικανοποίησης, που αισθάνονται οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς παιδιών με Αυτισμό από την μεταξύ τους συνεργασία, ως επίσης να διερευνήσει κατά πόσον γονείς και εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι η Συμβουλευτική μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση αυτής της συνεργασίας. Για να επιτευχθεί ο σκοπός μας, διενεργήθηκε έρευνα, στην οποία οι συμμετέχοντες αποτελούνταν από γονείς με παιδί/-ιά με Αυτισμό και από εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που διδάσκουν σε παιδιά με Αυτισμό. Τα δεδομένα συνελέγησαν με ερωτηματολόγια, που δόθηκαν σε όλους τους συμμετέχοντες και κατόπιν ακολούθησε στατιστική ανάλυση με το IBM SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι αμφότεροι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θεωρούν σημαντική ως πολύ σημαντική την μεταξύ τους συνεργασία, εντούτοις δηλώνουν σε μεγάλο ποσοστό λίγο έως μέτρια ικανοποιημένοι από την έως τώρα συνεργασία τους. Γονείς και εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν θετικά το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν σε κάποιο πρόγραμμα συμβουλευτικής, ενώ παράλληλα θεωρούν ότι η Συμβουλευτική μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη συνεργασία του σχολείου με τις οικογένειες παιδιών με Αυτισμό. Τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα σε επίπεδο εκπαιδευτικής έρευνας και πολιτικής για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση αφ’ ενός δράσεων, που θα ενισχύουν τη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών, και αφ’ ετέρου συμβουλευτικών προγραμμάτων, που θα απευθύνονται ταυτόχρονα σε γονείς και εκπαιδευτικούς.
Keywords: Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού
Παιδιά με Αυτισμό
Συνεργασία σχολείου-οικογένειας
Συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών
Γονείς και εκπαιδευτικοί παιδιών με Αυτισμό
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoukoravaEiriniMsc2022.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons