Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27157
Συγγραφέας: Βουλγαράκη, Μαρία
Τίτλος: Εμπόδια απόδοσης κατά τη διενέργεια τελωνειακών ελέγχων από τις ελληνικές τελωνειακές υπηρεσίες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημόσια Διοίκηση
Επόπτης Καθηγητής: Αλετράς, Βασίλειος
Περίληψη: Η απόδοση των υπαλλήλων της τελωνειακής διοίκησης αποτελεί ένα φαινόμενο που διαμορφώνεται από την παράλληλη επιρροή διάφορων παραγόντων, η διερεύνηση των οποίων μπορεί να προσφέρει πολύτιμη πληροφόρηση αναφορικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχετικών μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη των εμποδίων απόδοσης των τελωνειακών υπαλλήλων στην Ελλάδα με την εφαρμογή μιας δειγματοληπτικής ποσοτικής έρευνας με τη χρήση ενός ειδικά κατασκευασμένου ερωτηματολογίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 115 εργαζόμενοι τελωνειακών υπηρεσιών της Βόρειας Ελλάδας και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τα ερωτηματολόγιο επεξεργάστηκαν στατιστικά μέσω παραγοντικής ανάλυσης και εφαρμογής στατιστικών ελέγχων. Η έρευνα ανέδειξε εννέα παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των τελωνειακών υπαλλήλων (επάρκεια πόρων, διαδικασιών, δράσεων υποστήριξης του προσωπικού, τεχνολογικής και νομοθετικής υποστήριξης, επικοινωνίας, κεντρικής υποστήριξης, μηχανισμών λογοδοσίας και αξιολόγησης, στρατηγικού σχεδιασμού και επίτευξη στόχων βάσει ανθρώπινου δυναμικού). Επίσης, διαπιστώθηκε ότι εκτός της επάρκειας του στρατηγικού σχεδιασμού, των πόρων και ορισμένων δράσεων υποστήριξης του προσωπικού, οι υπόλοιποι παράγοντες αξιολογούνται ως ανεπαρκείς από τους εργαζόμενους των τελωνείων, αποτελώντας εμπόδια για την απόδοσή τους. Τέλος, βρέθηκε ότι η υπηρεσία που εργάζονται οι υπάλληλοι (Εσωτερικά Τελωνεία, Συνοριακά Τελωνεία, Ελεγκτική Υπηρεσία Τελωνείων-ΕΛ.Υ.Τ) αποτελεί παράγοντα διαφοροποίησης των απαντήσεών τους. Συμπερασματικά, η βελτίωση της απόδοσης των τελωνειακών υπαλλήλων και η γενικότερη αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας των τελωνειακών υπηρεσιών στην Ελλάδα θα πρέπει να εστιάσει σε αυτούς τους τομείς όπου εντοπίζονται σχετικά προβλήματα και ανεπάρκειες, καταλήγοντας στη λήψη βελτιωτικών μέτρων μέσω κατάλληλου στρατηγικού και λειτουργικού σχεδιασμού
Λέξεις Κλειδιά: Τελωνειακή διοίκηση
Εμπόδια
Απόδοση
Ερωτηματολόγιο
Παραγοντική ανάλυση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VoulgarakiMariaMsc2022.pdf447.13 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons