Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑλετράς, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΒουλγαράκη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2022-06-29T08:36:45Z-
dc.date.available2022-06-29T08:36:45Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27157-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΗ απόδοση των υπαλλήλων της τελωνειακής διοίκησης αποτελεί ένα φαινόμενο που διαμορφώνεται από την παράλληλη επιρροή διάφορων παραγόντων, η διερεύνηση των οποίων μπορεί να προσφέρει πολύτιμη πληροφόρηση αναφορικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχετικών μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη των εμποδίων απόδοσης των τελωνειακών υπαλλήλων στην Ελλάδα με την εφαρμογή μιας δειγματοληπτικής ποσοτικής έρευνας με τη χρήση ενός ειδικά κατασκευασμένου ερωτηματολογίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 115 εργαζόμενοι τελωνειακών υπηρεσιών της Βόρειας Ελλάδας και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τα ερωτηματολόγιο επεξεργάστηκαν στατιστικά μέσω παραγοντικής ανάλυσης και εφαρμογής στατιστικών ελέγχων. Η έρευνα ανέδειξε εννέα παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση των τελωνειακών υπαλλήλων (επάρκεια πόρων, διαδικασιών, δράσεων υποστήριξης του προσωπικού, τεχνολογικής και νομοθετικής υποστήριξης, επικοινωνίας, κεντρικής υποστήριξης, μηχανισμών λογοδοσίας και αξιολόγησης, στρατηγικού σχεδιασμού και επίτευξη στόχων βάσει ανθρώπινου δυναμικού). Επίσης, διαπιστώθηκε ότι εκτός της επάρκειας του στρατηγικού σχεδιασμού, των πόρων και ορισμένων δράσεων υποστήριξης του προσωπικού, οι υπόλοιποι παράγοντες αξιολογούνται ως ανεπαρκείς από τους εργαζόμενους των τελωνείων, αποτελώντας εμπόδια για την απόδοσή τους. Τέλος, βρέθηκε ότι η υπηρεσία που εργάζονται οι υπάλληλοι (Εσωτερικά Τελωνεία, Συνοριακά Τελωνεία, Ελεγκτική Υπηρεσία Τελωνείων-ΕΛ.Υ.Τ) αποτελεί παράγοντα διαφοροποίησης των απαντήσεών τους. Συμπερασματικά, η βελτίωση της απόδοσης των τελωνειακών υπαλλήλων και η γενικότερη αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας των τελωνειακών υπηρεσιών στην Ελλάδα θα πρέπει να εστιάσει σε αυτούς τους τομείς όπου εντοπίζονται σχετικά προβλήματα και ανεπάρκειες, καταλήγοντας στη λήψη βελτιωτικών μέτρων μέσω κατάλληλου στρατηγικού και λειτουργικού σχεδιασμούel
dc.format.extent76el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΤελωνειακή διοίκησηel
dc.subjectΕμπόδιαel
dc.subjectΑπόδοσηel
dc.subjectΕρωτηματολόγιοel
dc.subjectΠαραγοντική ανάλυσηel
dc.titleΕμπόδια απόδοσης κατά τη διενέργεια τελωνειακών ελέγχων από τις ελληνικές τελωνειακές υπηρεσίεςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημόσια Διοίκησηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VoulgarakiMariaMsc2022.pdf447.13 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons