Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26817
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΤράκα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2022-04-19T11:37:55Z-
dc.date.available2022-04-19T11:37:55Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26817-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΗ παιχνιδοποίηση αν και είναι ένας σχετικά νέος τομέας στην εκπαίδευση φαίνεται ότι έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται ευρέως στις περισσότερες βαθμίδες της. Σχετικά με την εφαρμογή της στο δημοτικό σχολείο δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες που μπορούν να αποδείξουν με σιγουριά το πραγματικό αντίκτυπό της. Σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία σε ηλικίες 6-12 ετών η παιχνιδοποίηση εμφανίζεται περισσότερο στις θετικές επιστήμες και ιδιαίτερα στα μαθηματικά. Για την παρούσα μετα-ανάλυση ελέγχθηκαν οι βάσεις δεδομένων Scopus, Web of Science, Science Direct, ERIC και PsychInfo. Συνολικά 22 μελέτες πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης/αποκλεισμού και αναλύθηκαν στην παρούσα μελέτη. Για την στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε ο σταθμισμένος μέσος όρος SMD. Πραγματοποιήθηκε επίσης ανάλυση υπο-ομάδων κατά ηλικία, χωρίζοντας τις τάξεις του δημοτικού σε 3 ηλικιακές ομάδες, αλλά και κατά γεωγραφική περιοχή. Συγκεντρωτικά βλέπουμε ότι η παιχνιδοποίηση ωφελεί τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών δημοτικού σχολείου (SMD:0.42; 95%C.I.: 0.26-0.58; p<0.001). Αν εξεταστεί η παιχνιδοποίηση ανά μάθημα φαίνεται ότι επιδρά θετικά στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών στις κοινωνικές επιστήμες (SMD:0.42; 95%C.I.: 0.26-0.58; p<0.001), στα μαθηματικά (SMD:0.55; 95%C.I.: 0.20-0.89; p=0.002), και στις φυσικές επιστήμες (SMD:0.27; 95%C.I.: -0.11-0.43; p=0.001). Από την άλλη πλευρά δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στην παιχνιδοποίηση και τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας στην εκμάθηση τόσο της μητρικής (SMD:0.09; 95%C.I.: -0.07-0.25; p=0.25) όσο και της ξένης γλώσσας (SMD:0.15; 95%C.I.: -0.06-0.37; p=0.17). Ανά γεωγραφική περιοχή παρατηρείται ότι η παιχνιδοποίηση έχει μεγαλύτερη επίδραση στις χώρες της Ασίας (SMD:0.48; 95%C.I.: 0.28- 0.68; p <0.0001) και κατά δεύτερο λόγο στις χώρες της Ευρώπης (SMD:0.29; 95%C.I.: 0.06-0.52; p =0.01). Από την άλλη πλευρά στην Αμερική φαίνεται να μην υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις δυο μεθόδους (SMD:0.61; 95%C.I.: -0.04- 1.26; p=0.07). Συμπερασματικά η παιχνιδοποίηση φαίνεται να έχει θετικές επιδράσεις σε αρκετά μαθήματα, ενώ φαίνεται να μην έχει αρνητική επίδραση σε κανένα μάθημα. Για την τελική εξαγωγή οριστικών συμπερασμάτων είναι απαραίτητη η διεξαγωγή περισσότερων και καλύτερα σχεδιασμένων μελετών.el
dc.format.extent87el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΠαιχνιδοποίησηel
dc.subjectΔημοτικόel
dc.titleΕπίδραση της παιχνιδοποίησης στις γνώσεις των μαθητών δημοτικού σχολείου. Μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TrakaMariaMsc2021.pdfGamification3.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons