Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26781
Author: Κεντζ, Χιλαϊ
Title: Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με μαθητές δίγλωσσους (μειονοτικούς) με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στον ν. Ξάνθης και στον ν. Ροδόπης. Μια πιλοτική έρευνα.
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Αυτή η εργασία έχει ως στόχο να καταγράψει επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, που διδάσκουν δίγλωσσους (μειονοτικούς) μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στη βιβλιογραφική ανασκόπηση του πρώτου κεφαλαίου εξετάζεται ο θεσμός της Ειδικής Αγωγής, η έννοια της μειονότητας των μουσουλμάνων της Θράκης και η εκπαίδευσή τους, η έννοια της επιμόρφωσής, οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής με δίγλωσσους μαθητές, καθώς επίσης και η έννοια της διαπολιτισμικής επάρκειας και ετοιμότητας των εκπαιδευτικών. Πεδίο αναφοράς της παρούσας έρευνας αποτελεί η εκπαιδευτική κοινότητα των νομών Ξάνθης και Ροδόπης, όπου διεξήχθη η σχετική έρευνα. Ως μεθοδολογία έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική έρευνα και συγκεκριμένα το εργαλείο της ημιδομημένης συνέντευξης. Οι εκπαιδευτικοί - συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν δεκαεπτά και η έρευνα υλοποιήθηκε τους μήνες Ιούνιο έως Νοέμβριο του 2021. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας ανέδειξαν τις ανάγκες σε επιμόρφωση της ομάδας στόχου. καθώς επίσης και τα επιθυμητά χαρακτηριστικά ως προς την επιμόρφωση και τη διαδικασία υλοποίησής της. Συγκεκριμένα, αναδείχθηκε η ανάγκη για επιμόρφωση ως προς τις τεχνικές επικοινωνίας και διαχείρισης της τάξης, η ανάγκη για επιμόρφωση στις ψηφιακές δεξιότητες, η ανάγκη για επιμόρφωση στη διδασκαλία και χρήση της Ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας και τέλος, για ζητήματα σχετικά με τη διγλωσσία και τη διαπολιτισμικότητα.
Keywords: Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ
Επιμόρφωση
Μειονοτική εκπαίδευση
Διαπολιτισμική επάρκεια
Διγλωσσία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KentzChilaiMsc2022.pdf.pdf734.84 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons