Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26770
Συγγραφέας: Αλήμπαση, Δουϊγκού
Τίτλος: Διερεύνηση της ποιότητας επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ειδικής και γενικής αγωγής στους νομούς Ξάνθης και Ροδόπης κατά την περίοδο της πανδημίας Covid-19:μια πιλοτική-ποιοτική έρευνα.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2022
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Η συγκεκριμένη εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της ποιότητας της επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, που διδάσκουν σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στους νομούς Ξάνθης και Ροδόπης, όπως αυτό διαμορφώνεται στην περίοδο που διανύουμε, αυτή της πανδημίας λόγω Covid-19. Επιχειρείται, λοιπόν, μέσω ποιοτικής έρευνας να προσδιοριστούν οι παράγοντες επαγγελματικής ικανοποίησης και ανάπτυξης, αλλά και τα ζητήματα που καθίστανται προβληματικά και επιφέρουν άγχος, εξουθένωση και ματαίωση. Παρουσιάζονται οι έννοιες της ποιότητας ζωής στον επαγγελματικό βίο, οι παράγοντες επαγγελματικής ολοκλήρωσης, αλλά και τα προβλήματα μαζί με το άγχος και την ψηφιακή (αν)ετοιμότητα των εκπαιδευτικών. Το θέμα της παρούσας έρευνας εξετάστηκε με την ποιοτική έρευνα και συγκεκριμένα με το εργαλείο της ημιδομημένης συνέντευξηςσε δεκαεπτά (17) συμμετέχοντες. Οι συνεντεύξεις υλοποιήθηκαν το διάστημα Ιουνίου – Οκτωβρίου του έτους 2021. Από τα παραγόμενα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύεται ότι υπάρχει επίδραση των διαστάσεων της ποιότητας επαγγελματικής ζωής στους εκπαιδευτικούς τόσο στον εργασιακό χώρο όσο και στην καθημερινότητά τους (επαγγελματικό άγχος, επαγγελματική ικανοποίηση, επαγγελματική εξουθένωση). Επίσης, διαφαίνεται πώς επιδρά και ο παράγοντας της εξ ολόκληρου εκπαίδευσης μέσω απόστασης. Στο θεωρητικό μέρος προσδιορίζονται μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση οι έννοιες της ποιότητας ζωής και της επαγγελματικής ποιότητας ζωής, της επαγγελματικής ικανοποίησης, του επαγγελματικού άγχους και της εξουθένωσης και υπάρχει μια σύντομη αναφορά στην εκπαίδευση στη διάρκεια της πανδημίας. Ακολουθεί η παρουσίαση της έρευνας, αναλύονται τα δεδομένα της και διατυπώνονται τα συμπεράσματα που εξήχθησαν.
Λέξεις Κλειδιά: Επαγγελματική ικανοποίηση
Επαγγελματικό άγχος
Επαγγελματική εξουθένωση
Ψηφιακή ετοιμότητα
Τηλεεκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AlimpasiDouigkouΜsc2022.pdf700.09 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons