Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26743
Συγγραφέας: | Λαγούδη, Αθηνά |
Τίτλος: | Εκπαιδευτική και κοινωνική συμπερίληψη των μαθητών με οπτική αναπηρία |
Αλλοι τίτλοι: | Educational and social inclusion of students with visual impairments |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 2022 |
Τμήμα: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση |
Επόπτης Καθηγητής: | Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος |
Περίληψη: | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να γίνει μια βιβλιογραφική ανασκόπηση και μέσω αυτής να μελετηθεί η σύγχρονη βιβλιογραφία σε σχέση με την εκπαιδευτική αλλά και την κοινωνική συμπερίληψη των μαθητών με οπτικές αναπηρίες. Αρχικά γίνεται μια αναφορά στους ορισμούς και το θεωρητικό πλαίσιο γύρω από την εκπαιδευτική και κοινωνική συμπερίληψη όπως και την οπτική αναπηρία. Στην συνέχεια, θα εξετάσουμε τις απόψεις των εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών με ΟΑ όσον αφορά την συμπερίληψη (Εμπόδια αναφορικά με την προσβαση σε κατάλληλους πόρους, υλικά και εγκαταστάσεις, αισθημα κατάρτισης από τους εκπαιδευτικούς). Τέλος, θα δούμε κάποια αποτελεσματικά προγράμματα παρεμβάσεων που πιστεύουμε πως θα βοηθήσουν στην ομαλότερη ένταξη της συγκεκριμένης ομάδας μαθητών στην γενική τάξη. Αναφέρονται επίσης οι ερευνητικοί περιορισμοί καθώς και οι πρακτικές εφαρμογές της ερευνάς στην εκπαίδευση. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε μια έρευνα σε πέντε βάσεις δεδομένων από όπου και επιλέξαμε τα 30 καταλληλότερα άρθρα που δημοσιεύθηκαν σε ερευνητικά περιοδικά σχετικά με το θέμα της εργασίας μας. Στα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι πρέπει να υπάρξει η κατάλληλη χρήση κατάλληλων ΥΤ, εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και στρατηγικών, καθώς και η αρμόζουσα κατάρτιση και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής για την ομαλή κοινωνική και εκπαιδευτική συμπερίληψη των μαθητών με οπτική αναπηρία. |
Λέξεις Κλειδιά: | Visual impairments Educational inclusion Social inclusion Inclusion interventions Teacher perceptions Student opinions Teacher readiness |
Πληροφορίες: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. |
Εμφανίζεται στις Συλλογές: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
LagoudiAthinaMsc2022.pdf | 584.37 kB | Adobe PDF | Προβολή/Ανοιγμα |
Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.