Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25983
Συγγραφέας: Χαλβατζή, Ευσεβία
Τίτλος: Στυλ ηγεσίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών. Μια εμπειρική έρευνα στον νομό Θεσσαλονίκης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Επόπτης Καθηγητής: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Περίληψη: Στη σημερινή εποχή που χαρακτηρίζεται από συνεχείς αλλαγές, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές, τεχνολογικές, οι ανάγκες της εκπαίδευσης διαρκώς μεταβάλλονται και υπογραμμίζεται η σημασία της ηγεσίας, του στυλ ηγεσίας που χρησιμοποιεί ο/η Διευθυντής/τρια του σχολείου, για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να εξετάσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης για το στυλ ηγεσίας, μετασχηματιστικό, συναλλακτικό, παθητικό – προς αποφυγή του/της Διευθυντή/τριας της σχολικής μονάδας όπου εργάζονται, αν επηρεάζεται από δημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά, τη συσχέτιση του στυλ ηγεσίας με τα αποτελέσματα της ηγεσίας, τη μεγαλύτερη προσπάθεια, την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από την ηγεσία, την αποτελεσματικότητα της ηγετικής συμπεριφοράς, και αν κάποιο στυλ ηγεσίας αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα για την έκβαση της ηγεσίας. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι το Πολυπαραγοντικό Ερωτηματολόγιο Ηγεσίας Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ) (Form 5X) των Avolio και Bass (2004) που αξιολογεί το μοντέλο της Θεωρίας Ηγεσίας Πλήρους Έκτασης (The Full-Range Leadership Theory, FRLT) των Avolio και Bass (1991). Η έρευνα διεξήχθη τον Μάιο του 2021 ηλεκτρονικά λόγω της πανδημίας του Covid - 19 και συμμετείχαν 145 εκπαιδευτικοί. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται ότι το κυρίαρχο στυλ ηγεσίας που υιοθετούν οι Διευθυντές/τριες είναι το μετασχηματιστικό (Μ.Ο. = 2,63), ακολουθεί με μικρή διαφορά το συναλλακτικό (Μ.Ο. = 2,45) και έπεται με μεγάλη διαφορά το παθητικό – προς αποφυγή (Μ.Ο. = 1,06). Σχετικά με τις διαστάσεις των στυλ ηγεσίας, οριακά υπερέχει η διάσταση ‘εξιδανικευμένη επιρροή – χαρακτηριστικά’ (Μ.Ο. = 2,75) του μετασχηματιστικού στυλ ηγεσίας ως προς τη διάσταση ‘έκτακτη ανταμοιβή’ (Μ.Ο. = 2,72) του συναλλακτικού και από τα αποτελέσματα της ηγεσίας υπερισχύει η διάσταση ‘αποτελεσματικότητα’ (Μ.Ο. = 2,89). Για τα ‘αποτελέσματα της ηγεσίας’, υπάρχει πολύ ισχυρή θετική συσχέτιση με τη ‘μετασχηματιστική ηγεσία’ (r = 0,909**), μέτρια θετική συσχέτιση με τη ‘συναλλακτική ηγεσία’ (r = 0,550**) και μέτρια αρνητική συσχέτιση με την ‘παθητική – προς αποφυγή ηγεσία’ (r = -0,701**). Τα ευρήματά της παρούσας έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από τους υπεύθυνους χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής για την υποστήριξη της ηγεσίας του σχολείου.
Λέξεις Κλειδιά: Στυλ ηγεσίας
Μετασχηματιστική
Συναλλακτική
Παθητική - προς αποφυγή
Αποτελέσματα ηγεσίας
Διευθυντής/τρια
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChalvatziEfseviaMsc2021.pdf2.36 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.