Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25913
Συγγραφέας: Κελαναστά, Ελισάβετ
Τίτλος: Συμπερίληψη των παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στη γενική τάξη: ο ρόλος των γνώσεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα της συμπερίληψης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Συριοπούλου- Δελλή, Χριστίνα
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασία είναι να εξετάσει τις γνώσεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) καθώς και τις στάσεις τους σχετικά με τη συμπερίληψη των μαθητών με αυτισμό στη γενική τάξη. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 133 εκπαιδευτικοί(γενικής και ειδικής αγωγής), οι οποίοι υπηρετούσαν σε διάφορα σχολεία της Ελλάδας. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την διεξαγωγή της έρευνας ήταν Autism Inclusion Questionnaire(Segall & Campbell, 2007). Για τον έλεγχο των στατιστικών υποθέσεων χρησιμοποιήθηκε η διαδικασία Independent Samples t-test, ο έλεγχος χ^2 και οι συντελεστές Pearson και Spearman για τη συσχέτιση των µεταβλητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής διέθεταν αυξημένες γνώσεις για τον αυτισμό σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής. Επίσης, φάνηκε ότι δεν υπάρχουν προσωπικά χαρακτηριστικά(φύλο, ηλικία ,χρόνια προϋπηρεσίας κτλπ) που να επηρεάζουν τη στάση των εκπαιδευτικών ως προς τη συμπερίληψη των μαθητών με αυτισμό στη γενική τάξη. Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής είχαν θετικότερες στάσεις απέναντι στη συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής. Επιπρόσθετα ,όσον αφορά τη σχέση ανάμεσα στην εμπειρία και τις γνώσεις των εκπαιδευτικών για τον αυτισμό, αποδείχθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι είχαν προηγούμενη εμπειρία με παιδιά με αυτισμό δεν ήταν απαραίτητο ότι είχαν και περισσότερες γνώσεις σε αντίθεση με αυτούς που δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία. Τέλος ,βρέθηκε ότι υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στις γνώσεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί για τη ΔΑΦ και τη στάση τους απέναντι στην συμπερίληψη.
Λέξεις Κλειδιά: Αυτισμός
Συμπερίληψη
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KelanastaElisavetMsc2021.pdf1.51 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.