Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25906
Συγγραφέας: Νίτη, Ελένη
Τίτλος: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και η κοινωνική εγκυρότητα για τις παρεμβάσεις των μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.
Αλλοι τίτλοι: The views of special education teachers and the social validity of the interventions of students with Autism Spectrum Disorders.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Συριοπούλου - Δελλή, Χριστίνα
Περίληψη: Η παρούσα ερευνητική εργασία διερεύνησε την γνώση και την χρήση των Τεκμηριωμένων Πρακτικών παρέμβασης (ΤΠ), για την Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), από τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιπλέον, σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την κοινωνική εγκυρότητα των ΤΠ. Για τις ανάγκες διεξαγωγής της έρευνας, κατασκευάστηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο βασίστηκε στο ερευνητικό εργαλείο της Mc Neil (2019), που χρησιμοποιήθηκε σε αντίστοιχη προηγούμενη έρευνα της χρήσης, της γνώσης και των απόψεων για την κοινωνική εγκυρότητα των ΤΠ, εκ μέρους των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 135 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, που εργάζονταν είτε ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, ή σε τμήμα ένταξης, ή σε ειδικό σχολείο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η γνώση, η χρήση και η κοινωνική εγκυρότητα συσχετίζονται θετικά μεταξύ τους. Η θετική ενίσχυση, η παροχή επιπλέον χρόνου για την ολοκλήρωση των εργασιών, η παρότρυνση/τμηματική βοήθεια, η χρήση οπτικής υποστήριξης και κοινωνικών ιστοριών βαθμολογήθηκαν υψηλότερα, ανάμεσα στις ΤΠ, για μαθητές με ΔΑΦ και στους τρεις αυτούς τομείς, δηλαδή όσον αφορά στη γνώση, στην χρήση και στις απόψεις για την κοινωνική εγκυρότητα. Τα αποτελέσματα υποστηρίζουν τον σημαντικό ρόλο των απόψεων των εκπαιδευτικών για την κοινωνική εγκυρότητα των παρεμβάσεων, ως προς την εφαρμογή των ΤΠ στα δημόσια σχολεία.
Λέξεις Κλειδιά: Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Τεκμηριωμένες Πρακτικές (ΤΠ)
κοινωνική εγκυρότητα
εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
NitiEleniMsc2021.pdf1.23 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.