Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25624
Συγγραφέας: Τριανταφυλλίδου, Αφροδίτη
Τίτλος: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τον παιδαγωγικό τους ρόλο υπό τις συνθήκες της πανδημίας Covid-19: Διερεύνηση των επιδράσεων του νοήματος στη ζωή, του νοήματος στην εργασία και του άγχους
Αλλοι τίτλοι: Τeachers’ perceptions of their pedagogical role in the context of the Covid-19 pandemic: Exploring the effects of meaning in life, meaning at work, and stress
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Πλατσίδου, Μαρία
Περίληψη: Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, το νόημα στη ζωή, το νόημα στην εργασία, το άγχος και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το ρόλο τους σχετίζονται μεταξύ τους, άμεσα και έμμεσα, αλλά δεν έχουν διερευνηθεί συνδυαστικά στους εκπαιδευτικούς και, μάλιστα, σε περίοδο πανδημίας. Έτσι, ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση του νοήματος στη ζωή, του νοήματος στην εργασία και του άγχους των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης και πώς αυτά μπορούν να επηρεάσουν τις αντιλήψεις τους για το ρόλο τους εν μέσω πανδημίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 156 εκπαιδευτικοί, ηλικίας 22 έως 63 ετών, οι οποίοι εξετάστηκαν με την κλίμακα του Νοήματος στη ζωή (Steger et al., 2006), την κλίμακα του Νοήματος στην εργασία (Steger et al., 2012), την κλίμακα για το Άγχος των εκπαιδευτικών (αυτοσχέδια κλίμακα βασισμένη στο άρθρο των Park και Baumeister, 2017) και την κλίμακα των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για το ρόλο τους εν μέσω πανδημίας (αυτοσχέδια κλίμακα). Επιπλέον, διερευνήθηκε ο ρόλος των δημογραφικών παραγόντων στις παραπάνω μεταβλητές (φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, έτη εμπειρίας, ανώτατο επίπεδο σπουδών, τομέας εκπαίδευσης). Διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν υψηλά επίπεδα παρουσίας και αναζήτησης νοήματος στη ζωή, υψηλά επίπεδα νοήματος στην εργασία και μέτρια προς υψηλά επίπεδα προσωπικού άγχους και άγχους λόγω πανδημίας. Επιπροσθέτως, διαπιστώθηκε πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι ο ρόλος τους έχει επηρεαστεί αρκετά εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Ακόμη παρατηρήθηκε πως μόνο το άγχος κατά τη διάρκεια της πανδημίας επηρεάζει τις αντιλήψεις τους για τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η ηλικία σχετίζεται με την παρουσία νοήματος στη ζωή και τις αντιλήψεις για το ρόλο τους εν μέσω πανδημίας, τα έτη εμπειρίας με την παρουσία νοήματος στη ζωή, η αναζήτηση νοήματος στη ζωή με την οικογενειακή κατάσταση και το άγχος κατά τη διάρκεια της πανδημίας με τον τομέα εκπαίδευσης. Από την παρούσα έρευνα συμπεραίνεται η σπουδαιότητα της παρουσίας του νοήματος στη ζωή και του νοήματος στην εργασία για τη διαχείριση των πρωτόγνωρων καταστάσεων εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Νόημα στη ζωή
Νόημα στην εργασία
Άγχος
Παιδαγωγικός ρόλος
Πανδημία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TriantafyllidouAfroditiMsc2021.pdf1.74 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons