Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25573
Συγγραφέας: Τεκίδου, Παρθένα
Τίτλος: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την αξιοποίηση διδακτικών σεναρίων με τη χρήση των νέων τεχνολογιών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Μπίκος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Σκοπό της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιοποίηση διδακτικών σεναρίων με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών. Οι στόχοι της έρευνας ήταν: οι εκπαιδευτικοί α) να αναγνωρίσουν τα διδακτικά σενάρια και να εξηγήσουν τον τρόπο αξιοποίησής των στην πράξη, β) να αναλύσουν τη συμβολή των νέων τεχνολογιών κατά την εφαρμογή των Διδακτικών Σεναρίων, γ) να αναφερθούν είτε σε διευκολυντές είτε σε εμπόδια κατά την εφαρμογή των διδακτικών σεναρίων με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), και δ) να αποκαλύψουν τα εκπαιδευτικά λογισμικά που θεωρούν κατάλληλα για χρήση στα διδακτικά σενάρια. Στο πλαίσιο αυτό εξετάστηκαν οι αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν στην επιμόρφωση β1 και β2 επιπέδου. Επιπρόσθετα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την ποιοτική μέθοδο, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Πιο συγκεκριμένα, τα υποκείμενα της έρευνας ήταν στο σύνολο τους δέκα και η επιλογή δεν ήταν τυχαία. Πρόκειται για δείγμα ευκολίας, μη πιθανοτικό δείγμα. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας ήταν ότι οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιοποιούν τα διδακτικά σενάρια με τη χρήση των νέων τεχνολογιών μετά την επιμόρφωση β1 και β2 επιπέδου. Επιπλέον, εφαρμόζουν τα διδακτικά σενάρια περισσότερο στις αίθουσες διδασκαλίας παρά στο εργαστήριο Πληροφορικής. Επιπρόσθετα, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες τείνουν να χρησιμοποιούν περισσότερο τα λογισμικά γενικής χρήσης, χωρίς βέβαια να αποκλείουν τα λογισμικά ανοικτού/κλειστού τύπου. Σημαντικό εύρημα αποτέλεσε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής, μπορεί να χρησιμοποιούν λογισμικά ανοικτού τύπου με χαρακτηριστικά κλειστού τύπου. Ακόμη, oι καθηγητές και οι καθηγήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν θετική στάση ως προς την αξιοποίηση των σεναρίων διδασκαλίας με τη χρήση των ΤΠΕ. Oι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από την εμπλοκή τους στα διδακτικά σενάρια με τις ΤΠΕ, αναπτύσσουν δεξιότητες κριτικής σκέψης και ομαδοσυνεργατικές, ψηφιακές δεξιότητες και δεξιότητες παρουσίασης. Συμπερασματικά, επιβεβαιώνονται και τα τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούσαν στην αξιοποίηση από μέρους των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των διδακτικών σεναρίων μετά την επιμόρφωση β1 και β2 επιπέδου (Β’ επίπεδο), στην ένταξη των ΤΠΕ στα διδακτικά σενάρια, στην αξιοποίηση εκπαιδευτικών λογισμικών και στα οφέλη που έχουν τα σενάρια διδασκαλίας με τη χρήση ΤΠΕ για τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Λέξεις Κλειδιά: Διδακτικό σενάριο
Νέες τεχνολογίες
Εκπαιδευτικά λογισμικά
Επιμόρφωση Β1 και Β2 επιπέδου (Β' Επιπέδου ΤΠΕ)
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TekidouParthenaMsc2021.pdf2.17 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons