Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25208
Συγγραφέας: Σιββά, Βασιλική
Τίτλος: Ακουστική ανάλυση των φωνηέντων και ακροατική ανάλυση των συμφώνων και των συμφωνικών συμπλεγμάτων σε παιδιά δημοτικού με σύνδρομο down
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Επόπτης Καθηγητής: Νικολαΐδου, Αικατερίνη
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα μελετά τις διαφορές στην άρθρωση των φθόγγων από παιδιά δημοτικού με Σύνδρομο Down, που έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική, σε σχέση με τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά. Συμμετείχαν στην έρευνα 9 παιδιά με Σύνδρομο Down και 9 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, με μέση ηλικία τα 11;3 έτη. Με το πρόγραμμα ανάλυσης της ομιλίας PRAAT (Paul Boersma & David Weenink, 2020) μετρήθηκε και στις 2 ομάδες, η διάρκεια της λέξης, των φωνηέντων και του μεσοφωνηεντικού συμφώνου, του Χρόνου Έναρξης Φώνησης (Χ.Ε.Φ.) και οι τιμές των διαμορφωτών F1 και F2 για τα φωνήεντα. Οι λέξεις ήταν δισύλλαβες και τα φωνήεντα εξετάστηκαν και στις 2 συλλαβές με τόνο και χωρίς. Επίσης, εξετάστηκαν ακροατικά τα σύμφωνα και τα συμφωνικά συμπλέγματα στα παιδιά με Σύνδρομο Down και μελετήθηκαν οι φωνολογικές διαδικασίες τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με Σύνδρομο Down εμφάνισαν μικρότερες τιμές στη διάρκεια των λέξεων, του μεσοφωνηεντικού συμφώνου και των τονισμένων φωνηέντων σε σχέση με τα τυπικά παιδιά. Οι τιμές του Χ.Ε.Φ ήταν πολύ κοντά, ενώ εκφώνησαν μακρύτερα τα άτονα φωνήεντα. Στις τιμές των διαμορφωτών υπήρχαν διαφορές και ο χώρος φωνηέντων των παιδιών με Σύνδρομο Down εμφανίστηκε μικρότερος σε όλες τις περιπτώσεις. Τα παιδιά με Σύνδρομο Down εμφάνισαν ποικιλία λαθών στα σύμφωνα και τα συμφωνικά συμπλέγματα και οι παραγωγές τους δεν χαρακτηρίζονταν πάντα από συνέπεια. Συναντήσαμε πλήθος φωνολογικών διαδικασιών, κάποιες από τις οποίες απαντώνται κατά την ανάπτυξη των τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών, άλλες απαντώνται λιγότερο συχνά, ενώ άλλες ήταν άτυπες. Έτσι, τα παιδιά με Σύνδρομο Down φαίνεται να εμφανίζουν διαδικασίες που υποδηλώνουν καθυστέρηση, αλλά και διαδικασίες που φανερώνουν διαταραχή.
Λέξεις Κλειδιά: Άρθρωση παιδιών
Σύνδρομο down
Ακουστική Ανάλυση
Ακροατική Ανάλυση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SivvaVasilikiMsc2021.pdf2.88 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons