Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25208
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΝικολαΐδου, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorΣιββά, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2021-03-09T09:57:06Z-
dc.date.available2021-03-09T09:57:06Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25208-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα μελετά τις διαφορές στην άρθρωση των φθόγγων από παιδιά δημοτικού με Σύνδρομο Down, που έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική, σε σχέση με τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά. Συμμετείχαν στην έρευνα 9 παιδιά με Σύνδρομο Down και 9 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, με μέση ηλικία τα 11;3 έτη. Με το πρόγραμμα ανάλυσης της ομιλίας PRAAT (Paul Boersma & David Weenink, 2020) μετρήθηκε και στις 2 ομάδες, η διάρκεια της λέξης, των φωνηέντων και του μεσοφωνηεντικού συμφώνου, του Χρόνου Έναρξης Φώνησης (Χ.Ε.Φ.) και οι τιμές των διαμορφωτών F1 και F2 για τα φωνήεντα. Οι λέξεις ήταν δισύλλαβες και τα φωνήεντα εξετάστηκαν και στις 2 συλλαβές με τόνο και χωρίς. Επίσης, εξετάστηκαν ακροατικά τα σύμφωνα και τα συμφωνικά συμπλέγματα στα παιδιά με Σύνδρομο Down και μελετήθηκαν οι φωνολογικές διαδικασίες τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με Σύνδρομο Down εμφάνισαν μικρότερες τιμές στη διάρκεια των λέξεων, του μεσοφωνηεντικού συμφώνου και των τονισμένων φωνηέντων σε σχέση με τα τυπικά παιδιά. Οι τιμές του Χ.Ε.Φ ήταν πολύ κοντά, ενώ εκφώνησαν μακρύτερα τα άτονα φωνήεντα. Στις τιμές των διαμορφωτών υπήρχαν διαφορές και ο χώρος φωνηέντων των παιδιών με Σύνδρομο Down εμφανίστηκε μικρότερος σε όλες τις περιπτώσεις. Τα παιδιά με Σύνδρομο Down εμφάνισαν ποικιλία λαθών στα σύμφωνα και τα συμφωνικά συμπλέγματα και οι παραγωγές τους δεν χαρακτηρίζονταν πάντα από συνέπεια. Συναντήσαμε πλήθος φωνολογικών διαδικασιών, κάποιες από τις οποίες απαντώνται κατά την ανάπτυξη των τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών, άλλες απαντώνται λιγότερο συχνά, ενώ άλλες ήταν άτυπες. Έτσι, τα παιδιά με Σύνδρομο Down φαίνεται να εμφανίζουν διαδικασίες που υποδηλώνουν καθυστέρηση, αλλά και διαδικασίες που φανερώνουν διαταραχή.el
dc.format.extent115el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΆρθρωση παιδιώνel
dc.subjectΣύνδρομο downel
dc.subjectΑκουστική Ανάλυσηel
dc.subjectΑκροατική Ανάλυσηel
dc.titleΑκουστική ανάλυση των φωνηέντων και ακροατική ανάλυση των συμφώνων και των συμφωνικών συμπλεγμάτων σε παιδιά δημοτικού με σύνδρομο downel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SivvaVasilikiMsc2021.pdf2.88 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons