Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΒασιλειάδου, Άνναel
dc.date.accessioned2020-12-19T15:20:12Z-
dc.date.available2020-12-19T15:20:12Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24780-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ νοημοσύνη είναι μια έννοια που έχει απασχολήσει πολλούς επιστημονικούς κλάδους με αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα θεωριών και τρόπων μέτρησής της που εξελίσσονται με το πέρασμα των χρόνων. Οι πιο σύγχρονες θεωρίες αποδέχονται τη νοημοσύνη σαν μια πολυδιάστατη έννοια, όπου δίνεται βαρύτητα στο ίδιο το άτομο, στην αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον, το σχολείο και την οικογένεια. Με βάση τη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης (ΘΠΝ) σε κάθε άτομο συναντάται πάνω από ένας τύπος νοημοσύνης, οι οποίοι αλληλεπιδρούν και συνθέτουν το άτομο (Armstrong, 2000). Η αποδοχή και η εφαρμογή της ΘΠΝ επιδρά θετικά στο σχολικό περιβάλλον και ιδιαίτερα στη διδασκαλία των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Ο σχεδιασμός μιας διδασκαλίας στηριζόμενης στη ΘΠΝ θέτει ως προτεραιότητα τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και συμβάλλει στη μαθησιακή βελτίωση. Ο Howard Gardner ασχολήθηκε με την έννοια της πολλαπλής νοημοσύνης και υποστήριξε ότι το άτομο κατέχει οκτώ είδη νοημοσύνης, τα οποία αναμειγνύονται, με αποτέλεσμα να μαθαίνουμε, να λύνουμε προβλήματα, να διαβάζουμε, να επικοινωνούμε με οκτώ διαφορετικούς τρόπους (Gardner, 1983). Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διδασκαλία των Μαθηματικών και συγκεκριμένα της αφαίρεσης με δανεικό με βάση τους οκτώ τύπους νοημοσύνης του Gardner και ο εκάστοτε μαθητής καλείται να επιλέξει τον καταλληλότερο τρόπο αναπαράστασης και διδασκαλίας της πράξης. Η ενδεχόμενη συσχέτιση του προτιμώμενου τρόπου αναπαράστασης της αφαίρεσης με τον τύπο νοημοσύνης κάθε μαθητή, καθώς και αποδεδειγμένη βελτίωση της επίδοσής τους, θα αποτελέσει ένα αδιαμφισβήτητο έναυσμα για τους εκπαιδευτικούς, για να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους στη Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης, επιφέροντας έτσι βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών τους όχι μόνο στο μάθημα των Μαθηματικών, αλλά στο σύνολο των σχολικών μαθημάτων.el
dc.format.extent161el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΘεωρία πολλαπλών νοημοσυνώνel
dc.subjectHoward Gardneren
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectΉπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.titleΤρόποι αναπαράστασης και διδασκαλίας αφαίρεσης με δανεικό σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα μαθηματικά με βάση τη Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VasileiadouAnnaMsc2020.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.