Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24450
Συγγραφέας: Γεωργαντά, Σοφία
Τίτλος: Προγραμματισμός, προσέλκυση, επιλογή και ανάπτυξη προσωπικού ιδιωτικών κέντρων δια βίου μάθησης επιπέδου ένα και δύο
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Βούζας, Φώτιος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία επεδίωξε να ερευνήσει την αναγκαιότητα της αποτελεσματικής διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων, να διερευνήσει το πώς επιτελούνται οι βασικές λειτουργίες της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού από το αρμόδιο τμήμα στην ελληνική ιδιωτική εκπαίδευση και συγκεκριμένα στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης επιπέδου Ένα και Δύο και ποιος ο ρόλος του διευθυντή – ηγέτη στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Η μεθοδολογική προσέγγισή που ακολουθήθηκε ήταν η ποιοτική μέθοδος. Στην ποιοτική έρευνα συμμετείχαν 10 διευθυντές από Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) που παρέχουν συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και γενική εκπαίδευση ενηλίκων στο Νομό Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα ιδιωτικά Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Επίπεδου Ένα και Δύο δεν έχουν οργανωμένο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού. Συνήθως την ευθύνη σε θέματα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού την έχει ο διευθυντής του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης σε συνεργασία με τον διευθυντή κατάρτισης. Τα θέματα που αποτελούν αντικείμενο απασχόλησης του υπεύθυνου – των υπευθύνων διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού είναι ο προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού, η προσέλκυση και η επιλογή προσωπικού. Ως προς τον προγραμματισμό, τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης καθορίζουν τις ανάγκες για διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό κυρίως μετά την ανακοίνωση νέων προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης. Ως προς τις πηγές προσέλκυσης, οι συστάσεις είναι η κυρίαρχη μέθοδος για τη στρατολόγηση διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ για τις μεθόδους επιλογής προσωπικού οι συνεντεύξεις, το βιογραφικό σημείωμα και οι συστάσεις αποτελούν τις κύριες μεθόδους. Επίσης, αν και τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης είναι φορείς παροχής εκπαίδευσης δεν έχουν οργανωμένο τμήμα εκπαίδευσης και κατάρτισης προσωπικού. Τα αποτελέσματα παρουσίασαν ότι η προσέλκυση, η επιλογή και η διατήρηση του προσωπικού είναι τα κρίσιμα ζητήματα, αλλά και οι βασικές προκλήσεις που καλείται να ξεπεράσει ο υπεύθυνος. Σχετικά με τα τυπικά προσόντα, τις ικανότητες, δεξιότητες αλλά και τα προσωπικά γνωρίσματα που πρέπει να διαθέτει ο διευθυντής του εκπαιδευτικού οργανισμού ως διαχειριστής ανθρώπινου δυναμικού τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν το πόσο απαραίτητο είναι να έχει γνώσεις διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Επιπλέον, θα πρέπει να έχει εμπειρία ετών στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και συγκεκριμένα στον εκπαιδευτικό οργανισμό που θα αναλάβει τα καθήκοντα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Τέλος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αντιλήψεις των διευθυντών για το ρόλο του διευθυντή – ηγέτη στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού ως διαχειριστή ανθρώπινου δυναμικού, καθώς τον συνδέουν με τον ρόλο του διαμορφωτή της οργανωσιακής κουλτούρας.
Λέξεις Κλειδιά: Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού
Κέντρα Δια Βίου Μάθησης
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GeorgantaSofiaMsc2019.pdf1.59 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.