Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24422
Τίτλος: Η λειτουργία της εκ πρώτης όψεως ανάγνωσης στους πιανίστες. Έρευνα ερωτηματολογίου σε καθηγητές και σπουδαστές πιάνου.
Αλλοι Τίτλοι: The prοcessing οf first sight reading in pianists. A questiοnaire survey in pianο students and teachers.
Συγγραφείς: Περούλη, Κωνσταντίνα-Κύνθια
Λέξεις-Κλειδιά: Εκ πρώτης όψεως ανάγνωση
Πιάνο
Prima vista
Δεξιότητα
Πιανίστας
Εκπαίδευση
Διδασκαλία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Εκδότης: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Επιτομή: Στην εργασία παρουσιάζονται οι ψυχολογικές διεργασίες που εμπλέκονται κατά τη λειτουργία της εκ πρώτης όψεως ανάγνωσης στους πιανίστες. Γίνεται περιγραφή της λειτουργίας της εκ πρώτης όψεως ανάγνωσης, μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης, και διερευνώνται, μέσω ερωτηματολογίου, οι απόψεις καθηγητών και σπουδαστών/φοιτητών πιάνου για τον ρόλο της στις σπουδές και στην πιανιστική καριέρα τους. Ως εκ πρώτης όψεως ανάγνωση (ή πρώτη ανάγνωση) θεωρείται η φωνητική ή οργανική εκτέλεση μιας παρτιτούρας χωρίς προηγούμενη εξάσκηση, και είναι γνωστή και ως prima vista. Η εξοικείωση με τη λειτουργία της εκ πρώτης όψεως ανάγνωσης είναι κεφαλαιώδους σημασίας για τους πιανίστες. Η ικανότητα της γρήγορης και ακριβούς εκ πρώτης όψεως ανάγνωσης επιταχύνει την αποδοτικότητα του σολίστα στην εκμάθηση νέου ρεπερτορίου, διευκολύνει τη συνεργασία του πιανίστα της μουσικής δωματίου αλλά και του συνοδού. Επίσης, βοηθά τον δάσκαλο μουσικής και τον διευθυντή χορωδίας στη διδασκαλία. Όμως, πολλοί σπουδαστές πιάνου, αλλά και επαγγελματίες μουσικοί, βρίσκουν δύσκολη τη διαδικασία της εκ πρώτης όψεως ανάγνωσης. Η έρευνα που συμπεριλαμβάνεται στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου. Οι ερωτήσεις ήταν κλειστού και ανοιχτού τύπου. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 52 άτομα τα οποία χωρίστηκαν σε δύο ομάδες σύμφωνα με την ιδιότητα τους-καθηγητές και σπουδαστές. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου αναλύθηκαν και συζητήθηκαν, στα συμπεράσματα της εργασίας, σε σχέση με τα βιβλιογραφικά δεδομένα σχετικά με την εκ πρώτης όψεως ανάγνωση στους πιανίστες και τη σημασίας της λειτουργίας αυτής για τη μουσική και πιανιστική καριέρα τους. Στα αποτελέσματα διαπιστώθηκε μεγάλη συμφωνία μεταξύ των απαντήσεων των δύο ομάδων. Επιπλέον, σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις ο μέσος όρος των απαντήσεων συμφωνούσε με τη βιβλιογραφία που αναφέρθηκε στο πρώτο μέρος της εργασίας. Οι συμμετέχοντες έκριναν πως η λειτουργία της εκ πρώτης όψεως ανάγνωσης είναι σημαντική δεξιότητα για όλους τους πιανίστες και συγκεκριμένα για τους συνοδούς, τους σολίστες, τους δασκάλους και τους σπουδαστές. Επιπλέον, οι ερωτώμενοι συμφώνησαν με το γεγονός ότι η διδασκαλία του αντικειμένου της εκ πρώτης όψεως ανάγνωσης παραμελείται και επιτάσσεται η ένταξη της στα επίσημα προγράμματα σπουδών όλων των μουσικών σχολών.
Περιγραφή: Πτυχιακό Project--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο του project μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 48-54)
URI: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24422
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Pr)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PerouliKonstantinaKynthiaPr2020.pdf433.26 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons