Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24270
Author: Θωμαΐδου, Αικατερίνη
Title: Ανάλυση συμπεριφορών των εκπαιδευτικών κατά τη διδακτική πράξη σε σχέση με τη συναισθηματική νοημοσύνη
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Πλατσίδου, Μαρία
Abstract: Με την παρούσα εργασία επιχειρήθηκε να καταδειχθεί η σχέση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης και της διδακτικής πράξης των εκπαιδευτικών, και συγκεκριμένα να ελεγχθεί η υπόθεση αν επηρεάζεται η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών κατά τη διδακτική πράξη από τη συναισθηματική τους νοημοσύνη. Πιο συγκεκριμένα, μέσω των βινιετών προσπαθήσαμε να χαρτογραφήσουμε τη συμπεριφορά του κάθε εκπαιδευτικού και το εύρος των διαφορετικών τους αντιδράσεων. Ο έλεγχος της υπόθεσης έγινε με τη χρήση μεικτού μοντέλου έρευνας δηλαδή ποσοτική και ποιοτική έρευνα σε ένα δείγμα 15 εκπαιδευτικών, στους οποίους μετρήθηκε η συναισθηματική νοημοσύνη, με το εργαλείο αυτοαναφορών. Μετρήθηκε ακόμη η αντίδρασή τους σε διάφορες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας τους, μέσω βινιετών. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως: οι εκπαιδευτικοί που έχουν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη αντιμετωπίζουν κάθε περιστατικό που μπορεί να προκύψει μέσα στην τάξη αμεσότερα, με πραγματικό ενδιαφέρον για τους μαθητές τους, χρησιμοποιώντας καινοτόμες μεθόδους σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που σκόραραν χαμηλά στο ερωτηματολόγιο συναισθηματικής νοημοσύνης και ενδιαφέρονται περισσότερο για την τήρηση του σχολικού προγράμματος.
Keywords: Συναισθηματική νοημοσύνη
Εκπαιδευτική πράξη
Συμπεριφορά εκπαιδευτικών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThomaidouAikateriniMsc2020.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.