Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓιαννούλη, Βασιλικήel
dc.contributor.authorΠενέκελη, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2020-07-07T09:44:08Z-
dc.date.available2020-07-07T09:44:08Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24068-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση της Αναγνωστικής Κατανόησης και της Λεκτικής Μνήμης μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές (Ε.Μ.Δ.) και μαθητών χωρίς Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ε.Ε.Α.). Οι συμμετέχοντες της έρευνας ήταν 83 μαθητές των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ του Δημοτικού Σχολείου, από τους οποίους οι 32 ήταν μαθητές με Ε.Μ.Δ. και οι 51 ήταν μαθητές χωρίς Ε.Ε.Α. Η αξιολόγηση των μαθητών έγινε με την χρήση σχετικών ερευνητικών εργαλείων, τα οποία παρέχονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και είναι το «Τεστ Ανάγνωσης» ή «Τεστ Α» -για την αξιολόγηση της αναγνωστικής κατανόησης- των Σ. Παντελιάδου και Φ. Αντωνίου (2007) και το «Εργαλείο Ανίχνευσης και Διερεύνησης των Διαταραχών Μνήμης στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό» ή «Τεστ Μνήμης» –για την αξιολόγηση της λεκτική μνήμης- των Ηλ. Μπεζεβέγκη, Αλ. Οικονόμου και Κ. Μυλωνά (2007). Η συλλογή των δεδομένων έγινε από τις ατομικές αξιολογήσεις των μαθητών και η ερμηνεία των ευρημάτων στηρίχθηκε συνδυαστικά στα ίδια τα ερευνητικά εργαλεία, όπως και σε προγενέστερα ευρήματα άλλων σχετικών ερευνών της διεθνούς βιβλιογραφίας. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι μαθητές χωρίς Ε.Ε.Α. υπερείχαν στατιστικά σημαντικά των μαθητών με Ε.Μ.Δ. στις επιδόσεις στην αναγνωστική κατανόηση και στη λεκτική μνήμη. Τα ευρήματα της μελέτης θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην πληρέστερη ενημέρωση και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ώστε να αυξήσουν τόσο την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους, όσο και των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που σχεδιάζουν και υλοποιούν με τους μαθητές τους, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent178el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές διαταραχέςel
dc.subjectΑναγνωστική κατανόησηel
dc.subjectΛεκτική μνήμηel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.titleΑναγνωστική κατανόηση και λεκτική μνήμη μαθητών με ειδικές μαθησιακές διαταραχές και μαθητών χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τάξεων Δ’-ΣΤ’ δημοτικού σχολείουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PenekeliGeorgiaMsc2020.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons