Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24056
Συγγραφέας: Ζωγράφου Καλδέλη, Μυρσίνη
Τίτλος: Οι απόψεις των Ελλήνων νηπιαγωγών για το ρόλο και την αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Η εκπαιδευτική συμπερίληψη στο νηπιαγωγείο απαιτεί τη χρήση από τους εκπαιδευτικούς ποικίλων πρακτικών και στρατηγικών για την εξασφάλιση της ίσης συμμετοχής όλων των μαθητών. Το παιχνίδι αποτελεί τον πρώτο τρόπο που επιλέγουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας για να αλληλεπιδράσουν, έχει σκοπό, κίνητρα, μεθοδολογία και επιδιώξεις που σε συνδυασμό με την ψυχαγωγία αποτελεί αρωγός στην ανάπτυξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες και στην ισότιμη συμμετοχή τους στη τάξη. Κάθε επιτυχημένο πρόγραμμα εκπαιδευτικής συμπερίληψης απαιτεί συγκεκριμένες προσαρμογές και τροποποιήσεις με βάση τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Έχει αποδειχθεί η κρίσιμη σημασία των εκπαιδευτικών στην παρατήρηση, στο σχεδιασμό, στην υλοποίηση και στον αναστοχασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος. Έτσι στη παρούσα εργασία, ο κεντρικός στόχος είναι, να διερευνηθούν οι απόψεις των Ελλήνων νηπιαγωγών για το ρόλο και την αξία του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική συμπερίληψη. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ενός αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου, κλειστού τύπου, που συντάχθηκε για τις ανάγκες της παρούσας μελέτης. Το ερωτηματολόγιο απαντήθηκε ηλεκτρονικά από 81 συμμετέχοντες, Έλληνες νηπιαγωγούς. Για την επεξεργασία των δεδομένων και την εξαγωγή των συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 24. Τα σημαντικότερα αποτελέσματα είναι ότι πως το 90,2% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι συμφωνούν πως το παιχνίδι συμβάλει στην εκπαιδευτική συμπερίληψη, οι περισσότεροι συμμετέχοντες αναγνωρίζουν τα οφέλη της εκπαιδευτικής συμπερίληψης και του παιχνιδιού στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες. Επιπροσθέτως, θεωρούν ότι χρειάζονται περισσότερη επιμόρφωση ώστε να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν το παιχνίδι ως στρατηγική εκπαιδευτικής συμπερίληψης. Επίσης, οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι αναγκαίες για να ενισχύσουν αυτήν την κατεύθυνση.
Λέξεις Κλειδιά: Παιχνίδι
Εκπαιδευτική συμπερίληψη
Προσχολική εκπαίδευση
Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ZografouKaldeliMyrsiniMsc2020.pdf1.06 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons