Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24048
Συγγραφέας: Στεφανή, Αναστασία
Τίτλος: Φορητές συσκευές και εφαρμογές υποστηρικτικής τεχνολογίας για την ανάπτυξη της επικοινωνίας, κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων σε άτομα με διαταραχή φάσματος αυτισμού
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Συριοπούλου-Δελλή, Χριστίνα
Περίληψη: Οι αλματώδεις τεχνολογικές εξελίξεις, κατά τις τελευταίες δεκαετίες, έχουν αυξήσει τόσο το ενδιαφέρον των ερευνητών όσο και των εκπαιδευτικών, των θεραπευτών αλλά και των γονέων παιδιών με αυτισμό για τις δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών και τη χρήση τους στην θεραπεία, την αποκατάσταση, την πρώιμη παρέμβαση, την εκπαίδευση και την ευρύτερη και πολύμορφη υποστήριξη των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικότερα των ατόμων με αυτισμό. Το ενδιαφέρον αυτό εντείνεται λόγω της αυξανόμενης ανάγκης για παροχή αποτελεσματικών παρεμβάσεων, της διαπίστωσης ότι οι υπολογιστές και οι εφαρμογές τους έχουν ιδιαίτερη επιρροή στα άτομα με ΔΦΑ και συνάδουν καλύτερα με το μαθησιακό τους προφίλ. Πολλές ερευνητικές προσπάθειες έχουν λάβει χώρα πρόσφατα στον τομέα του αυτισμού. Σκοπός της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης είναι να παρουσιάσει, να ερμηνεύσει, να αξιολογήσει και να συνοψίσει τα πιο σημαντικά ερευνητικά στοιχεία και αποτελέσματα εμπειρικών μελετών σχετικά με την αποτελεσματικότητα της χρήσης των φορητών συσκευών και των αντίστοιχων εφαρμογών λογισμικού τους, καθώς και των περιβαλλόντων εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας για την ανάπτυξη της επικοινωνίας, κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων σε άτομα με ΔΦΑ. Η παρούσα μελέτη παρουσιάζει μια διεξοδική συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στη χρήση αυτών των τεχνολογιών. Η έρευνα σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων ανέδειξε εξήντα τρεις μελέτες που πληρούσαν τα κριτήρια της συμπερίληψης. Η ανάλυση των στοιχείων αναμένεται να δώσει απάντηση στα ερευνητικά ερωτήματα που τίθενται και αφορούν στη χρήση και την επίδραση αυτών των τεχνολογικών εργαλείων σε άτομα με ΔΦΑ. Τα αποτελέσματα είναι ευρέως θετικά και καθιστούν αυτές τις τεχνολογικές λύσεις ένα πολλά υποσχόμενο εργαλείο για την ανάπτυξη παρεμβάσεων στον τομέα του αυτισμού. Συζητούνται τα ευρήματα, οι εκπαιδευτικές εφαρμογές τους και δίνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Λέξεις Κλειδιά: Υποστηρικτική τεχνολογία
Φορητές συσκευές
Εικονικά περιβάλλοντα
Επαυξημένη πραγματικότητα
Διαταραχή φάσματος αυτισμού
Εφαρμογές
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
StefaniAnastasiaMsc2020.pdf1.77 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons