Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23863
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΧατζή, Μαρίαel
dc.date.accessioned2020-02-18T11:31:26Z-
dc.date.available2020-02-18T11:31:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23863-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη ασχολείται με την μελέτη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία απευθύνονται σε δίγλωσσα παιδιά με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Η παγκοσμιοποίηση αύξησε τις μεταναστευτικές ροές στις περισσότερες χώρες του κόσμου και πλέον ο αριθμός των δίγλωσσων παιδιών στο σχολείο αυξάνεται σταθερά κάθε χρόνο και μαζί αυξήθηκε και ο αριθμός τους με εκπαιδευτικές ανάγκες. Αφού αναλυθεί ο όρος διγλωσσία και προσδιορισθούν οι ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες (ΗΕΑ), γίνεται περιγραφή τριών πρότυπων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε τρείς χώρες, τον Καναδά, τις Η.Π.Α. και την Φινλανδία, που έχουν κατοικηθεί από μετανάστες και επομένως η εμπειρία τους και η συνεχής εξέλιξη των προγραμμάτων αυτών είναι δεδομένη και υψηλής ποιότητας. Τα προγράμματα αυτά είναι καινοτόμα, εξελίσσονται συνεχώς και αποτελούν πρότυπα για πολλές χώρες. Στη συνέχεια, περιγράφονται εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα και πως μπορεί να προσδιοριστεί αν ένας δίγλωσσος μαθητής έχει εκπαιδευτικές ανάγκες ή απλά αντιμετωπίζει δυσκολίες στις γλώσσες που μαθαίνει. Επίσης γίνεται αναλυτική περιγραφή του σχεδιασμού ενός εκπαιδευτικού προγράμματος σύμφωνα με τα πρότυπα της Εθνικής Επιτροπής των Η.Π.Α. για την Νεολαία Μειονοτήτων (NLP). Τέθηκαν δύο ερωτήματα για έρευνα, α) πότε πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά με ΗΕΑ η δεύτερη γλώσσα στα σχολεία και β) σε ποια δομικά στοιχεία της γλωσσικής ανάπτυξης δίνουν έμφαση τα προγράμματα που διδάσκονται σε μαθητές με ΗΕΑ. Τέλος συνοψίζονται τα συμπεράσματα και γίνονται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιγλωσσίαel
dc.subject'Ηπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.titleΚριτική μελέτη προγραμμάτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για δίγλωσσους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.title.alternativeCritical study of primary education programs for bilingual students with mild disabilitiesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatziMariaMsc2020.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons