Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23863
Συγγραφέας: Χατζή, Μαρία
Τίτλος: Κριτική μελέτη προγραμμάτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για δίγλωσσους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Αλλοι τίτλοι: Critical study of primary education programs for bilingual students with mild disabilities
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα μελέτη ασχολείται με την μελέτη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία απευθύνονται σε δίγλωσσα παιδιά με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Η παγκοσμιοποίηση αύξησε τις μεταναστευτικές ροές στις περισσότερες χώρες του κόσμου και πλέον ο αριθμός των δίγλωσσων παιδιών στο σχολείο αυξάνεται σταθερά κάθε χρόνο και μαζί αυξήθηκε και ο αριθμός τους με εκπαιδευτικές ανάγκες. Αφού αναλυθεί ο όρος διγλωσσία και προσδιορισθούν οι ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες (ΗΕΑ), γίνεται περιγραφή τριών πρότυπων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε τρείς χώρες, τον Καναδά, τις Η.Π.Α. και την Φινλανδία, που έχουν κατοικηθεί από μετανάστες και επομένως η εμπειρία τους και η συνεχής εξέλιξη των προγραμμάτων αυτών είναι δεδομένη και υψηλής ποιότητας. Τα προγράμματα αυτά είναι καινοτόμα, εξελίσσονται συνεχώς και αποτελούν πρότυπα για πολλές χώρες. Στη συνέχεια, περιγράφονται εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα και πως μπορεί να προσδιοριστεί αν ένας δίγλωσσος μαθητής έχει εκπαιδευτικές ανάγκες ή απλά αντιμετωπίζει δυσκολίες στις γλώσσες που μαθαίνει. Επίσης γίνεται αναλυτική περιγραφή του σχεδιασμού ενός εκπαιδευτικού προγράμματος σύμφωνα με τα πρότυπα της Εθνικής Επιτροπής των Η.Π.Α. για την Νεολαία Μειονοτήτων (NLP). Τέθηκαν δύο ερωτήματα για έρευνα, α) πότε πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά με ΗΕΑ η δεύτερη γλώσσα στα σχολεία και β) σε ποια δομικά στοιχεία της γλωσσικής ανάπτυξης δίνουν έμφαση τα προγράμματα που διδάσκονται σε μαθητές με ΗΕΑ. Τέλος συνοψίζονται τα συμπεράσματα και γίνονται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.
Λέξεις Κλειδιά: Διγλωσσία
'Ηπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChatziMariaMsc2020.pdf1.22 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons