Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23761
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠάρης, Νεκτάριοςel
dc.contributor.authorΤσερόλας, Βασίλειοςel
dc.date.accessioned2020-02-13T10:50:44Z-
dc.date.available2020-02-13T10:50:44Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23761-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.el
dc.descriptionΠΤΥ ΜΕΤ/5en
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 41)el
dc.description.abstractΘα πρέπει να σημειωθεί ότι ο γράφων προέρχεται από την δυτική μουσική, από το καλλιτεχνικό αντικείμενο του πιάνου, έχει ωστόσο ενδιαφέρον για την βυζαντινή μουσική, και για τον λόγο ότι αυτή αποτελεί μέρος της ελληνικής μουσικής παράδοσης που επιβιώνει στις μέρες μας, είναι μια ζωντανή μουσική, αφού χρησιμοποιείται νυχθημερόν στις λατρευτικές ακολουθίες της εκκλησίας. Η βυζαντινή μουσική στηρίζεται θεωρητικά στο Οκτάηχο τροπικό Σύστημα. Ο κάθε ένας όμως από τους οκτώ βασικούς ήχους έχει διάφορα μελωδικά σχήματα τα οποία λειτουργούν με σύνθετες τροπικές συμπεριφορές. Το αποτέλεσμα είναι η βασική Οκταηχία να λειτουργεί με εικοσιοκτώ (28) μελωδικές υπομονάδες. Τελευταία όλο και περισσότεροι μουσικοί της ευρωπαϊκής (δυτικής) μουσικής ενδιαφέρονται για τους τρόπους της βυζαντινής μουσικής. Η παρασημαντική όμως της βυζαντινής μουσικής είναι ιδιαίτερα δύσκολη, αφού τα σημαδόφωνά της δίνουν και ιδιαίτερες λεπτές κινήσεις της φωνής. Κρίσιμο είναι και το θέμα των έλξεων στην βυζ. μουσική, αφού χρησιμοποιούνται διαστήματα μικρότερα του ημιτονίου. Η λύση είναι η μεταφορά των μελωδιών της βυζαντινής μουσικής και στο πεντάγραμμο, με χρήση ειδικών έλξεων και μελισματισμών, ώστε βασικά στοιχεία της μουσικής αυτής να γίνουν κατανοητά και από γνώστες της ευρωπαϊκής μουσικής. Στην παρούσα εργασία μεταφέρονται στο πεντάγραμμο και σχολιάζονται οι βασικές μελωδικές εκδοχές της οκταηχίας. Κυρίως μεταφέρονται οι απλές εκδοχές των τριών γενών μελοποιίας, του ειρμολογικού, στιχηραρικού και παπαδικού μέλουςel
dc.format.extent41el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectΒυζαντινή μουσικήel
dc.subjectΟκτάηχο τροπικό σύστημαel
dc.titleΗ μεταφορά της οκταηχίας της βυζαντινής μουσικής και των τροπικών της υπομονάδων στο πεντάγραμμοel
dc.title.alternativeTransport of the octoehos of byzantine music and its modal subunits on the pentagramen
dc.typeBachelor's Degree Paperen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΤμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΠΕ)el
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TserolasVasileiosPe2020.pdf15.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons