Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23720
Συγγραφέας: Γεωργιάδου, Ελευθερία
Τίτλος: Ενδοδιαγνωστικό προφίλ αφηγηματικής ικανότητας στις γλωσσικές διαταραχές
Αλλοι τίτλοι: Endodiagnostic profile of narrative skills in language disorders
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Επόπτης Καθηγητής: Πετεινού, Κάκια
Βογινδρούκας, Ιωάννης
Θεοδώρου, Ελένη
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση του Ενδοδιαγνωστικού Προφίλ Αφηγηματικών Ικανοτήτων αγοριών νηπιαγωγείου με Γλωσσικές Διαταραχές (ΓΔ), (τριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, ενός με προβλήματα Κώφωσης και χρήση μονόπλευρου Κοχλιακού Εμφυτεύματος και συνοδά προβλήματα λόγου και ομιλίας και ενός με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή). Το ιδιαίτερο αφηγηματικό προφίλ τους, μετρήθηκε και αξιολογήθηκε σε επίπεδο μικροδομής μέσα από διάφορα διαγνωστικά εργαλεία(Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου-ΔΕΛ & Πληροφοριακής & Γραμματικής Επάρκειας-ΠΛ&ΓΡ)καθώς και από δομημένο γλωσσικό δείγμα (πρωτόκολλο έρευνας-προσωπικά αφηγήματα “πες μου μια ιστορία για…”) και γλωσσικούς δείκτες. Τα δεδομένα σκιαγράφησαν την αφηγηματική ικανότητα, τη γλωσσική παραγωγικότητα, τη λεξιλογική και σημασιολογική ποικιλομορφία και τη μορφοσυντακτική πολυπλοκότητα του κάθε παιδιού μετά την ενδελεχή και λεπτομερή ανάλυση του γλωσσικού τους δείγματος αντικατοπτρίζοντας το επίπεδο γλωσσικής τους ικανότητας. Τα γλωσσικά δείγματα των παιδιών συγκρίθηκαν με εκείνα Τυπικής Ανάπτυξης ίδιας χρονολογικής ηλικίας και με Τυπικής Ανάπτυξης μικρότερης χρονολογικής ηλικίας. Το αφηγηματικό προφίλ μικροδομής των παιδιών με ΓΔ που αναδύθηκε παρουσίασε στατιστικά σημαντική διαφορά μόνο στο δείκτη Μέσο Μήκος Εκφωνήματος-MLU με την ομάδα τυπικών συνομηλίκων, καθώς και στη ΔΕΛ και ΠΛ&ΓΡ και στις δύο ομάδες τυπικής ανάπτυξης. Στη μέτρηση του Συνολικού Αριθμού Λέξεων-TNW, Συνολικού Αριθμού Εκφορών-TNU και Αριθμού Διαφορετικών Λέξεων-NDW καθώς και στις Γραμματικές Κατηγορίες(ρήματα, ουσιαστικά, άρθρα, επίθετα, αντωνυμίες, επιρρήματα, κειμενικοί δείκτες, άλλα) τα παιδιά με ΓΔ παρουσίασαν διακυμάνσεις στις επιδόσεις τους χωρίς την ύπαρξη στατιστικά σημαντικής διαφοράς με τις άλλες ομάδες.
Λέξεις Κλειδιά: Αφηγηματικό προφίλ
Γλωσσικές διαταραχές
Μικροδομή
Σημασιολογική ποικιλομορφία
Λεξιλογική ποικιλομορφία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GeorgiadouEleutheriaMsc2020.pdf2.29 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons