Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετεινού, Κάκιαel
dc.contributor.advisorΒογινδρούκας, Ιωάννηςel
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, Ελένηel
dc.contributor.authorΓεωργιάδου, Ελευθερίαel
dc.date.accessioned2020-01-24T09:31:33Z-
dc.date.available2020-01-24T09:31:33Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23720-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση του Ενδοδιαγνωστικού Προφίλ Αφηγηματικών Ικανοτήτων αγοριών νηπιαγωγείου με Γλωσσικές Διαταραχές (ΓΔ), (τριών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, ενός με προβλήματα Κώφωσης και χρήση μονόπλευρου Κοχλιακού Εμφυτεύματος και συνοδά προβλήματα λόγου και ομιλίας και ενός με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή). Το ιδιαίτερο αφηγηματικό προφίλ τους, μετρήθηκε και αξιολογήθηκε σε επίπεδο μικροδομής μέσα από διάφορα διαγνωστικά εργαλεία(Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου-ΔΕΛ & Πληροφοριακής & Γραμματικής Επάρκειας-ΠΛ&ΓΡ)καθώς και από δομημένο γλωσσικό δείγμα (πρωτόκολλο έρευνας-προσωπικά αφηγήματα “πες μου μια ιστορία για…”) και γλωσσικούς δείκτες. Τα δεδομένα σκιαγράφησαν την αφηγηματική ικανότητα, τη γλωσσική παραγωγικότητα, τη λεξιλογική και σημασιολογική ποικιλομορφία και τη μορφοσυντακτική πολυπλοκότητα του κάθε παιδιού μετά την ενδελεχή και λεπτομερή ανάλυση του γλωσσικού τους δείγματος αντικατοπτρίζοντας το επίπεδο γλωσσικής τους ικανότητας. Τα γλωσσικά δείγματα των παιδιών συγκρίθηκαν με εκείνα Τυπικής Ανάπτυξης ίδιας χρονολογικής ηλικίας και με Τυπικής Ανάπτυξης μικρότερης χρονολογικής ηλικίας. Το αφηγηματικό προφίλ μικροδομής των παιδιών με ΓΔ που αναδύθηκε παρουσίασε στατιστικά σημαντική διαφορά μόνο στο δείκτη Μέσο Μήκος Εκφωνήματος-MLU με την ομάδα τυπικών συνομηλίκων, καθώς και στη ΔΕΛ και ΠΛ&ΓΡ και στις δύο ομάδες τυπικής ανάπτυξης. Στη μέτρηση του Συνολικού Αριθμού Λέξεων-TNW, Συνολικού Αριθμού Εκφορών-TNU και Αριθμού Διαφορετικών Λέξεων-NDW καθώς και στις Γραμματικές Κατηγορίες(ρήματα, ουσιαστικά, άρθρα, επίθετα, αντωνυμίες, επιρρήματα, κειμενικοί δείκτες, άλλα) τα παιδιά με ΓΔ παρουσίασαν διακυμάνσεις στις επιδόσεις τους χωρίς την ύπαρξη στατιστικά σημαντικής διαφοράς με τις άλλες ομάδες.el
dc.format.extent197el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑφηγηματικό προφίλel
dc.subjectΓλωσσικές διαταραχέςel
dc.subjectΜικροδομήel
dc.subjectΣημασιολογική ποικιλομορφίαel
dc.subjectΛεξιλογική ποικιλομορφίαel
dc.titleΕνδοδιαγνωστικό προφίλ αφηγηματικής ικανότητας στις γλωσσικές διαταραχέςel
dc.title.alternativeEndodiagnostic profile of narrative skills in language disordersen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgiadouEleutheriaMsc2020.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons