Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23697
Συγγραφέας: Λέκκα, Αναστασία
Τίτλος: Αξιοποίηση και επίδραση των ρομπότ κοινωνικής αρωγής στη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Την τελευταία δεκαετία έχει αναπτυχθεί ο κλάδος της Ρομποτικής Κοινωνικής Αρωγής (Socially Assistive Robots). Βασικός στόχος των Ρομπότ που ανήκουν στην κατηγορία αυτή είναι η κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και ρομπότ. Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε προκειμένου αφενός να εξετάσει κατά πόσο ένα Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας και αφετέρου πώς αυτό επιδρά σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν τέσσερα διδακτικά σενάρια. Τα δύο από αυτά παρουσιάστηκαν από τη δασκάλα χωρίς την παρουσία του ρομπότ ενώ τα υπόλοιπα δύο με τη βοήθεια του Ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής. Η έρευνα διεξήχθη σε ένα Δημοτικό σχολείο μιας μη αστικής περιοχής του νομού Χαλκιδικής και σ’ αυτήν συμμετείχαν 21 μαθητές της Δ΄ τάξης δημοτικού. Τα ερευνητικά δεδομένα αναλύθηκαν με μεθόδους ποιοτικής έρευνας. Τα εργαλεία συλλογής των δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν είναι η συστηματική παρατήρηση με βιντεοσκόπηση, το ερωτηματολόγιο καθώς και η ατομική ημιδομημένη συνέντευξη με ηχογράφηση. Το ρομπότ Κοινωνικής Αρωγής που χρησιμοποιήθηκε είναι το ρομπότ Ναο, της Softbank Robotics. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι μαθητές αισθάνθηκαν ευχαρίστηση και θετικά συναισθήματα απέναντι στο Ρομπότ διότι η αλληλεπίδραση μαζί του ήταν κάτι πρωτόγνωρο που κέντρισε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον τους και τους έκανε να θέλουν να συμμετέχουν περισσότερο στη μαθησιακή διαδικασία. Παρόλο αυτά επισήμαναν ότι ο δάσκαλος έχει το ρόλο του στην τάξη και είναι απαραίτητη η παρουσία του σ’ αυτήν ενώ αναφέρθηκαν και σε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ρομπότ που τους έκαναν εντύπωση και τους παρακίνησαν να συμμετέχουν.
Abstract In the last decade the Socially Assistive Robots sector has grown. The main objective of the Robots in this category is the social interaction between humans and robots. The present paper was designed to examine whether a Social Assistive Robot could be used to teach history lessons and how this would affect primary education students. For this purpose, four teaching scenarios were designed and implemented. Two of them were presented by the teacher without the presence of the robot and the other two with the help of the Social Assistive Robot. The research was conducted in a Primary School of a non-urban area of Halkidiki and 21 students of the 4th grade of elementary school participated. The research data were analyzed on the basis of qualitative research methods. Data collection tools which were used are systematic video observation, questionnaires and individual semi-structured interviewing. The Social Assistive Robot that was used is robot Nao of the Softbank Robotics. The analysis of the data showed that the pupils felt pleasure and positive feelings towards the Robot because the interaction with him was something unprecedented that made them particularly interested and made them want to be more involved in the learning process. However, they pointed out that the teacher has a role in the classroom and his/her presence is necessary, and they also mentioned some particular features of the robot that impressed and motivated them to participate.
Λέξεις Κλειδιά: Ρομποτική κοινωνικής αρωγής
Ιστορία
Ναο
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
LekkaAnastasiaMsc2019.pdf2.71 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons