Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23451
Συγγραφέας: Ζιώγα, Δέσποινα
Τίτλος: Η επίδραση ενός προγράμματος παρέμβασης με ατομικές και ομαδικές δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες, στη διαμόρφωση των στάσεων των μαθητών απέναντι στη μουσική δημιουργικότητα και στο μάθημα της μουσικής γενικότερα
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Επόπτης Καθηγητής: Στάμου, Λελούδα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία αφορά μία έρευνα δράσης ή πιλοτική έρευνα συσχετισμών, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δημοτικό σχολείο της ευρύτερης περιαστικής περιοχής του νομού Θεσσαλονίκης. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί η πιθανή επίδραση ενός Προγράμματος Παρέμβασης (Π.Π.) εμπλουτισμένου με ατομικές και ομαδικές δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες, στις στάσεις που διαμόρφωσαν οι μαθητές απέναντι στη μουσική δημιουργικότητα και στο μάθημα της Μουσικής γενικότερα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν δεκαέξι μαθητές Τρίτης τάξης, οι οποίοι παρακολούθησαν ένα Πρόγραμμα Παρέμβασης ειδικά σχεδιασμένο, συμμετέχοντας για πρώτη φορά σε δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες. Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε μέσα από περιγραφικές σημειώσεις πεδίου, δύο ομάδες εστίασης και ένα ερωτηματολόγιο το οποίο συμπλήρωσαν οι μαθητές μετά από την ολοκλήρωση του Προγράμματος Παρέμβασης. Η επεξεργασία και ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων κατέδειξε θετική επίδραση του Π.Π. στη γενικότερη στάση των μαθητών απέναντι στο μάθημα της Μουσικής, με σημαντικότερο λόγο τον έντονα βιωματικό χαρακτήρα των δραστηριοτήτων. Κατά τη διάρκεια του Π.Π. όλοι οι μαθητές ενεπλάκησαν στις δημιουργικές δραστηριότητες επιδεικνύοντας δημιουργικά προϊόντα με μεγαλύτερη ή μικρότερη πρωτοτυπία. Μετά από την ολοκλήρωση του Π.Π. η πλειοψηφία των μαθητών εμφάνισε υψηλή αυτοαποτελεσματικότητα και αυτοπεποίθηση σε σχέση με τις δημιουργικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχε. Οι μαθητές εκδήλωσαν ιδιαίτερη προτίμηση για δραστηριότητες με θέματα ανοικτού τύπου, με εξερευνητικό ή παιγνιώδη χαρακτήρα, και οι οποίες περιελάμβαναν τη χρήση κρουστών οργάνων. Η πλειοψηφία των μαθητών εκδήλωσε θετική στάση τόσο για τις ατομικές δραστηριότητες του Π.Π., όσο και για τις ομαδικές ή τις δραστηριότητες σε ζευγάρια. Τέλος, το Π.Π. κράτησε σε υψηλά επίπεδα το ενδιαφέρον των μαθητών, οι οποίοι έδειξαν να απολαμβάνουν αρκετές στιγμές της συμμετοχής τους σε αυτό.
Λέξεις Κλειδιά: Στάσεις
Μάθημα Μουσικής
Δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες
Πρόγραμμα παρέμβασης
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ZiogaDespoinaMsc2019.pdf1.89 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.