Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23451
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτάμου, Λελούδαel
dc.contributor.authorΖιώγα, Δέσποιναel
dc.date.accessioned2019-11-15T14:28:45Z-
dc.date.available2019-11-15T14:28:45Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23451-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά μία έρευνα δράσης ή πιλοτική έρευνα συσχετισμών, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δημοτικό σχολείο της ευρύτερης περιαστικής περιοχής του νομού Θεσσαλονίκης. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί η πιθανή επίδραση ενός Προγράμματος Παρέμβασης (Π.Π.) εμπλουτισμένου με ατομικές και ομαδικές δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες, στις στάσεις που διαμόρφωσαν οι μαθητές απέναντι στη μουσική δημιουργικότητα και στο μάθημα της Μουσικής γενικότερα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν δεκαέξι μαθητές Τρίτης τάξης, οι οποίοι παρακολούθησαν ένα Πρόγραμμα Παρέμβασης ειδικά σχεδιασμένο, συμμετέχοντας για πρώτη φορά σε δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες. Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε μέσα από περιγραφικές σημειώσεις πεδίου, δύο ομάδες εστίασης και ένα ερωτηματολόγιο το οποίο συμπλήρωσαν οι μαθητές μετά από την ολοκλήρωση του Προγράμματος Παρέμβασης. Η επεξεργασία και ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων κατέδειξε θετική επίδραση του Π.Π. στη γενικότερη στάση των μαθητών απέναντι στο μάθημα της Μουσικής, με σημαντικότερο λόγο τον έντονα βιωματικό χαρακτήρα των δραστηριοτήτων. Κατά τη διάρκεια του Π.Π. όλοι οι μαθητές ενεπλάκησαν στις δημιουργικές δραστηριότητες επιδεικνύοντας δημιουργικά προϊόντα με μεγαλύτερη ή μικρότερη πρωτοτυπία. Μετά από την ολοκλήρωση του Π.Π. η πλειοψηφία των μαθητών εμφάνισε υψηλή αυτοαποτελεσματικότητα και αυτοπεποίθηση σε σχέση με τις δημιουργικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχε. Οι μαθητές εκδήλωσαν ιδιαίτερη προτίμηση για δραστηριότητες με θέματα ανοικτού τύπου, με εξερευνητικό ή παιγνιώδη χαρακτήρα, και οι οποίες περιελάμβαναν τη χρήση κρουστών οργάνων. Η πλειοψηφία των μαθητών εκδήλωσε θετική στάση τόσο για τις ατομικές δραστηριότητες του Π.Π., όσο και για τις ομαδικές ή τις δραστηριότητες σε ζευγάρια. Τέλος, το Π.Π. κράτησε σε υψηλά επίπεδα το ενδιαφέρον των μαθητών, οι οποίοι έδειξαν να απολαμβάνουν αρκετές στιγμές της συμμετοχής τους σε αυτό.el
dc.format.extent133el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΣτάσειςel
dc.subjectΜάθημα Μουσικήςel
dc.subjectΔημιουργικές μουσικές δραστηριότητεςel
dc.subjectΠρόγραμμα παρέμβασηςel
dc.titleΗ επίδραση ενός προγράμματος παρέμβασης με ατομικές και ομαδικές δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες, στη διαμόρφωση των στάσεων των μαθητών απέναντι στη μουσική δημιουργικότητα και στο μάθημα της μουσικής γενικότεραel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZiogaDespoinaMsc2019.pdf1.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.