Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤαμπούρης, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΤρακόσας, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2019-11-07T13:50:59Z-
dc.date.available2019-11-07T13:50:59Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23427-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractTα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί πολλές εφαρμογές οι οποίες έχουν ως στόχο την εκμάθηση του προγραμματισμού και της λογικής που τον διέπει στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ συνεχώς εμφανίζονται καινούριες εφαρμογές τέτοιου τύπου, για παιδιά και αρχάριους. Ορισμένες από αυτές έχουν στοιχεία επαγγελματικών προγραμμάτων κώδικα σε συνδιασμό με στοιχεία παιχνιδιού ενώ άλλες είναι παιχνίδια σοβαρού σκοπού. Η σωστή επιλογή μιας τέτοιας εφαρμογής, από έναν εκπαιδευτικό για την τάξη του, μπορεί να αποβεί καθοριστική για το αν θα προσελκύσει τα παιδιά στο μέλλον η επιστήμη της πληροφορικής αλλά και για το αν θα τους προσφέρει σημαντικές γνώσεις συμβαδίζοντας με το δικό του πλάνο μαθήματος. Αυτή η επιλογή όμως, γίνεται δύσκολη για δυο κυρίως λόγους: α) την έλλειψη μιας ολιστικής αξιολόγησης για τις εφαρμογές του χώρου και β) στην πολύ μικρή έρευνα που έχει γίνει πάνω στον χώρο με επίκεντρο τους εκπαιδευτικούς κι όχι τους μαθητές. Η παρούσα εργασία ακολουθώντας τη συστηματική ανασκόπηση και τη μετα-ανάλυση όπως την προτείνουν οι Cooper, Hedges και Valentine (2009) προσπαθεί να επιτύχει τρία πράγματα. Κατ’ αρχήν γίνεται μια συγκεντρωτική αναφορά στις εφαρμογές που υπάρχουν και χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και μέσα από μια λίστα πέντε κριτηρίων γίνεται η επιλογή των 10 πιο χρήσιμων εφαρμογών του χώρου. Στη συνέχεια γίνεται μια αναλυτική χαρτογράφηση της έρευνας που έχει πραγματοποιηθεί πάνω στις επιλεχθείσες εφαρμογές με συλλογή δεδομένων που έχουν συγκεντρωθεί από μαθητές κι εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γίνεται επίσης, μια ολιστική αξιολόγηση τριών επιπέδων (λειτουργικά χαρακτηριστικά κι εμπειρία χρήσης δασκάλου και μαθητών) πάνω στην κάθε μια εφαρμογή. Μέσα από αυτή την αξιολόγηση προκύπτουν τρεις πίνακες χαρακτηριστικών οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς για οποιαδήποτε αντίστοιχη εφαρμογή του χώρου. Στο τέλος της εργασίας γίνεται η περιγραφή μιας βέλτιστης εφαρμογής σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά που υπάρχουν στον χώρο αυτή τη στιγμή.el
dc.format.extent138el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΠρογραμματισμόςel
dc.subjectΔημοτικόel
dc.subjectΠληροφορικήel
dc.subjectScratchen
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.titleMελέτη εφαρμογών εκμάθησης προγραμματισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματαel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TrakosasDimitriosMsc2019.pdfΚύριο κείμενο της διπλωματικής εργασίας8.29 MBAdobe PDFView/Open
TrakosasDimitriosMsc2019extra1.pdf.zipΠαρουσίαση της διπλωματικής εργασίας588.19 kBzipView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons