Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23427
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ταμπούρης, Ευθύμιος | el |
dc.contributor.author | Τρακόσας, Δημήτριος | el |
dc.date.accessioned | 2019-11-07T13:50:59Z | - |
dc.date.available | 2019-11-07T13:50:59Z | - |
dc.date.issued | 2019 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23427 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. | el |
dc.description.abstract | Tα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί πολλές εφαρμογές οι οποίες έχουν ως στόχο την εκμάθηση του προγραμματισμού και της λογικής που τον διέπει στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ συνεχώς εμφανίζονται καινούριες εφαρμογές τέτοιου τύπου, για παιδιά και αρχάριους. Ορισμένες από αυτές έχουν στοιχεία επαγγελματικών προγραμμάτων κώδικα σε συνδιασμό με στοιχεία παιχνιδιού ενώ άλλες είναι παιχνίδια σοβαρού σκοπού. Η σωστή επιλογή μιας τέτοιας εφαρμογής, από έναν εκπαιδευτικό για την τάξη του, μπορεί να αποβεί καθοριστική για το αν θα προσελκύσει τα παιδιά στο μέλλον η επιστήμη της πληροφορικής αλλά και για το αν θα τους προσφέρει σημαντικές γνώσεις συμβαδίζοντας με το δικό του πλάνο μαθήματος. Αυτή η επιλογή όμως, γίνεται δύσκολη για δυο κυρίως λόγους: α) την έλλειψη μιας ολιστικής αξιολόγησης για τις εφαρμογές του χώρου και β) στην πολύ μικρή έρευνα που έχει γίνει πάνω στον χώρο με επίκεντρο τους εκπαιδευτικούς κι όχι τους μαθητές. Η παρούσα εργασία ακολουθώντας τη συστηματική ανασκόπηση και τη μετα-ανάλυση όπως την προτείνουν οι Cooper, Hedges και Valentine (2009) προσπαθεί να επιτύχει τρία πράγματα. Κατ’ αρχήν γίνεται μια συγκεντρωτική αναφορά στις εφαρμογές που υπάρχουν και χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και μέσα από μια λίστα πέντε κριτηρίων γίνεται η επιλογή των 10 πιο χρήσιμων εφαρμογών του χώρου. Στη συνέχεια γίνεται μια αναλυτική χαρτογράφηση της έρευνας που έχει πραγματοποιηθεί πάνω στις επιλεχθείσες εφαρμογές με συλλογή δεδομένων που έχουν συγκεντρωθεί από μαθητές κι εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γίνεται επίσης, μια ολιστική αξιολόγηση τριών επιπέδων (λειτουργικά χαρακτηριστικά κι εμπειρία χρήσης δασκάλου και μαθητών) πάνω στην κάθε μια εφαρμογή. Μέσα από αυτή την αξιολόγηση προκύπτουν τρεις πίνακες χαρακτηριστικών οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς για οποιαδήποτε αντίστοιχη εφαρμογή του χώρου. Στο τέλος της εργασίας γίνεται η περιγραφή μιας βέλτιστης εφαρμογής σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά που υπάρχουν στον χώρο αυτή τη στιγμή. | el |
dc.format.extent | 138 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Προγραμματισμός | el |
dc.subject | Δημοτικό | el |
dc.subject | Πληροφορική | el |
dc.subject | Scratch | en |
dc.subject | Αξιολόγηση | el |
dc.title | Mελέτη εφαρμογών εκμάθησης προγραμματισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα | el |
Appears in Collections: | ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TrakosasDimitriosMsc2019.pdf | Κύριο κείμενο της διπλωματικής εργασίας | 8.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
TrakosasDimitriosMsc2019extra1.pdf.zip | Παρουσίαση της διπλωματικής εργασίας | 588.19 kB | zip | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License