Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23427
Συγγραφέας: Τρακόσας, Δημήτριος
Τίτλος: Mελέτη εφαρμογών εκμάθησης προγραμματισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Επόπτης Καθηγητής: Ταμπούρης, Ευθύμιος
Περίληψη: Tα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί πολλές εφαρμογές οι οποίες έχουν ως στόχο την εκμάθηση του προγραμματισμού και της λογικής που τον διέπει στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ συνεχώς εμφανίζονται καινούριες εφαρμογές τέτοιου τύπου, για παιδιά και αρχάριους. Ορισμένες από αυτές έχουν στοιχεία επαγγελματικών προγραμμάτων κώδικα σε συνδιασμό με στοιχεία παιχνιδιού ενώ άλλες είναι παιχνίδια σοβαρού σκοπού. Η σωστή επιλογή μιας τέτοιας εφαρμογής, από έναν εκπαιδευτικό για την τάξη του, μπορεί να αποβεί καθοριστική για το αν θα προσελκύσει τα παιδιά στο μέλλον η επιστήμη της πληροφορικής αλλά και για το αν θα τους προσφέρει σημαντικές γνώσεις συμβαδίζοντας με το δικό του πλάνο μαθήματος. Αυτή η επιλογή όμως, γίνεται δύσκολη για δυο κυρίως λόγους: α) την έλλειψη μιας ολιστικής αξιολόγησης για τις εφαρμογές του χώρου και β) στην πολύ μικρή έρευνα που έχει γίνει πάνω στον χώρο με επίκεντρο τους εκπαιδευτικούς κι όχι τους μαθητές. Η παρούσα εργασία ακολουθώντας τη συστηματική ανασκόπηση και τη μετα-ανάλυση όπως την προτείνουν οι Cooper, Hedges και Valentine (2009) προσπαθεί να επιτύχει τρία πράγματα. Κατ’ αρχήν γίνεται μια συγκεντρωτική αναφορά στις εφαρμογές που υπάρχουν και χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και μέσα από μια λίστα πέντε κριτηρίων γίνεται η επιλογή των 10 πιο χρήσιμων εφαρμογών του χώρου. Στη συνέχεια γίνεται μια αναλυτική χαρτογράφηση της έρευνας που έχει πραγματοποιηθεί πάνω στις επιλεχθείσες εφαρμογές με συλλογή δεδομένων που έχουν συγκεντρωθεί από μαθητές κι εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γίνεται επίσης, μια ολιστική αξιολόγηση τριών επιπέδων (λειτουργικά χαρακτηριστικά κι εμπειρία χρήσης δασκάλου και μαθητών) πάνω στην κάθε μια εφαρμογή. Μέσα από αυτή την αξιολόγηση προκύπτουν τρεις πίνακες χαρακτηριστικών οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς για οποιαδήποτε αντίστοιχη εφαρμογή του χώρου. Στο τέλος της εργασίας γίνεται η περιγραφή μιας βέλτιστης εφαρμογής σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά που υπάρχουν στον χώρο αυτή τη στιγμή.
Λέξεις Κλειδιά: Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Προγραμματισμός
Δημοτικό
Πληροφορική
Scratch
Αξιολόγηση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TrakosasDimitriosMsc2019.pdfΚύριο κείμενο της διπλωματικής εργασίας8.29 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
TrakosasDimitriosMsc2019extra1.pdf.zipΠαρουσίαση της διπλωματικής εργασίας588.19 kBzipΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons