Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23355
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΠαπασταματίου, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2019-10-03T06:04:01Z-
dc.date.available2019-10-03T06:04:01Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23355-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα εστιάζει στη μελέτη των απόψεων των εκπαιδευτικών για τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι κοινωνικές δεξιότητες παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή και την καθημερινότητα των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και σκοπός της μελέτης ήταν να παρουσιάσει τη σημασία των δεξιοτήτων αυτών. Επίσης, στόχο της έρευνας αποτέλεσε η ανάδειξη των απόψεων των Ελλήνων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το κατά πόσο αυτές επηρεάζουν τις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών τους. Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας σχεδιάστηκε και χορηγήθηκε στους συμμετέχοντες ένα ερωτηματολόγιο 86 ερωτήσεων, το οποίο χωριζόταν σε δύο μέρη. Στο πρώτο σκέλος του εργαλείου ερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις κοινωνικές δεξιότητες και τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών τους, ενώ στο δεύτερο σκέλος ερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. Από την ανάλυση των απαντήσεων που έδωσαν 102 εκπαιδευτικοί προέκυψε, ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τον αυτοέλεγχο, τη συνεργασία, την υπευθυνότητα και τη διεκδίκηση ως τα σημαντικότερα από τα χαρακτηριστικά των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον προέκυψε, ότι τα εξωτερικευμένα και εσωτερικευμένα προβλήματα των μαθητών, όπως και η υπερκινητικότητα, επηρεάζουν, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες την ποιότητα διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή αναλύονται μέσω των τομέων της σύγκρουσης, της εγγύτητας και της εξάρτησης. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, ο αριθμός των μαθητών μέσα στην τάξη δεν επηρεάζει τις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών, πέραν του τομέα της διεκδίκησης. Ακόμη, η οικογενειακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, φαίνεται σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, να επηρεάζει τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή στον τομέα της σύγκρουσης. Τα αποτελέσματα φανερώνουν την εικόνα που έχουν οι εκπαιδευτικοί για τις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών τους και την ανάγκη της επιμόρφωσης τους με στόχο την καλύτερη κατανόηση των κοινωνικών δεξιοτήτων.el
dc.format.extent105el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΔιαπροσωπικές σχέσειςel
dc.titleΑπόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για τα χαρακτηριστικά και την ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapastamatiouNikolaosMsc2019.pdf1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.