Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23328
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πλατσίδου, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Μάνου, Ζωή | el |
dc.date.accessioned | 2019-09-20T13:36:18Z | - |
dc.date.available | 2019-09-20T13:36:18Z | - |
dc.date.issued | 2019 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23328 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. | el |
dc.description.abstract | Παρόλο που υπάρχει σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον για το νόημα της ζωής τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχουν αρκετές έρευνες που να μελετούν τη σχέση του με τη συμμετοχή σε προγράμματα διά βίου μάθησης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει αν το νόημα της ζωής αποτελεί παρακινητικό παράγοντα για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο του Νοήματος της Ζωής (Steger, Frazier, Oishi & Kaler, 2006), που διακρίνεται σε δύο υποκλίμακες, την Παρουσία και την Αναζήτηση Νοήματος, και η Κλίμακα Συμμετοχής στην Εκπαίδευση (Boshier, 1991), που βασίζεται σε μία τυπολογία επτά παραγόντων παρακίνησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 130 ενήλικες εκπαιδευόμενοι ηλικίας 25 έως 58 ετών, με τις γυναίκες να αποτελούν την πλειοψηφία του δείγματος. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι ανέφεραν ότι βιώνουν το νόημα της ζωής σε υψηλά επίπεδα. Τα σημαντικότερα κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης βρέθηκε πως είναι η Επαγγελματική Εξέλιξη, το Γενικότερο ενδιαφέρον για Μάθηση και Γνώση και η Εκπαιδευτική Προετοιμασία, ενώ η Βελτίωση Οικογενειακών Σχέσεων αποδείχτηκε ο λιγότερο σημαντικός παράγοντας για το συγκεκριμένο δείγμα. Επιπλέον, η υποκλίμακα της αναζήτησης του νοήματος της ζωής βρέθηκε πως προβλέπει τέσσερεις παράγοντες συμμετοχής στην εκπαίδευση. Τέλος, η έρευνα επιβεβαίωσε ότι το νόημα της ζωής αποτελεί κίνητρο για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης. | el |
dc.format.extent | 122 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Νόημα της ζωής | el |
dc.subject | Διά βίου μάθηση | el |
dc.subject | Συμμετοχή | el |
dc.subject | Κίνητρα | el |
dc.title | Το νόημα της ζωής ως κίνητρο για τη συμμετοχή των ενήλικων εκπαιδευόμενων σε προγράμματα διά βίου μάθησης | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ManouZoiMsc2019.pdf | 922.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License