Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΜάνου, Ζωήel
dc.date.accessioned2019-09-20T13:36:18Z-
dc.date.available2019-09-20T13:36:18Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23328-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΠαρόλο που υπάρχει σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον για το νόημα της ζωής τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχουν αρκετές έρευνες που να μελετούν τη σχέση του με τη συμμετοχή σε προγράμματα διά βίου μάθησης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει αν το νόημα της ζωής αποτελεί παρακινητικό παράγοντα για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο του Νοήματος της Ζωής (Steger, Frazier, Oishi & Kaler, 2006), που διακρίνεται σε δύο υποκλίμακες, την Παρουσία και την Αναζήτηση Νοήματος, και η Κλίμακα Συμμετοχής στην Εκπαίδευση (Boshier, 1991), που βασίζεται σε μία τυπολογία επτά παραγόντων παρακίνησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 130 ενήλικες εκπαιδευόμενοι ηλικίας 25 έως 58 ετών, με τις γυναίκες να αποτελούν την πλειοψηφία του δείγματος. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι ανέφεραν ότι βιώνουν το νόημα της ζωής σε υψηλά επίπεδα. Τα σημαντικότερα κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης βρέθηκε πως είναι η Επαγγελματική Εξέλιξη, το Γενικότερο ενδιαφέρον για Μάθηση και Γνώση και η Εκπαιδευτική Προετοιμασία, ενώ η Βελτίωση Οικογενειακών Σχέσεων αποδείχτηκε ο λιγότερο σημαντικός παράγοντας για το συγκεκριμένο δείγμα. Επιπλέον, η υποκλίμακα της αναζήτησης του νοήματος της ζωής βρέθηκε πως προβλέπει τέσσερεις παράγοντες συμμετοχής στην εκπαίδευση. Τέλος, η έρευνα επιβεβαίωσε ότι το νόημα της ζωής αποτελεί κίνητρο για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης.el
dc.format.extent122el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΝόημα της ζωήςel
dc.subjectΔιά βίου μάθησηel
dc.subjectΣυμμετοχήel
dc.subjectΚίνητραel
dc.titleΤο νόημα της ζωής ως κίνητρο για τη συμμετοχή των ενήλικων εκπαιδευόμενων σε προγράμματα διά βίου μάθησηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ManouZoiMsc2019.pdf922.29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons