Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23328
Συγγραφέας: Μάνου, Ζωή
Τίτλος: Το νόημα της ζωής ως κίνητρο για τη συμμετοχή των ενήλικων εκπαιδευόμενων σε προγράμματα διά βίου μάθησης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Πλατσίδου, Μαρία
Περίληψη: Παρόλο που υπάρχει σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον για το νόημα της ζωής τα τελευταία χρόνια, δεν υπάρχουν αρκετές έρευνες που να μελετούν τη σχέση του με τη συμμετοχή σε προγράμματα διά βίου μάθησης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει αν το νόημα της ζωής αποτελεί παρακινητικό παράγοντα για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο του Νοήματος της Ζωής (Steger, Frazier, Oishi & Kaler, 2006), που διακρίνεται σε δύο υποκλίμακες, την Παρουσία και την Αναζήτηση Νοήματος, και η Κλίμακα Συμμετοχής στην Εκπαίδευση (Boshier, 1991), που βασίζεται σε μία τυπολογία επτά παραγόντων παρακίνησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 130 ενήλικες εκπαιδευόμενοι ηλικίας 25 έως 58 ετών, με τις γυναίκες να αποτελούν την πλειοψηφία του δείγματος. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι ανέφεραν ότι βιώνουν το νόημα της ζωής σε υψηλά επίπεδα. Τα σημαντικότερα κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης βρέθηκε πως είναι η Επαγγελματική Εξέλιξη, το Γενικότερο ενδιαφέρον για Μάθηση και Γνώση και η Εκπαιδευτική Προετοιμασία, ενώ η Βελτίωση Οικογενειακών Σχέσεων αποδείχτηκε ο λιγότερο σημαντικός παράγοντας για το συγκεκριμένο δείγμα. Επιπλέον, η υποκλίμακα της αναζήτησης του νοήματος της ζωής βρέθηκε πως προβλέπει τέσσερεις παράγοντες συμμετοχής στην εκπαίδευση. Τέλος, η έρευνα επιβεβαίωσε ότι το νόημα της ζωής αποτελεί κίνητρο για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σε προγράμματα διά βίου μάθησης.
Λέξεις Κλειδιά: Νόημα της ζωής
Διά βίου μάθηση
Συμμετοχή
Κίνητρα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ManouZoiMsc2019.pdf922.29 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons