Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23259
Συγγραφέας: Τρομπούκη, Αγγελική
Τίτλος: Η εκπαιδευτική ρομποτική ως παράγοντας μεταβολής των στάσεων των μαθητών απέναντι στις επιστήμες STEM : εκτιμήσεις γονέων
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Περίληψη: Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε η οπτική των γονέων όσον αφορά στην χρήση της ρομποτικής ως εκπαιδευτικό εργαλείο για την προσέλκυση των μαθητών και τη δημιουργία κινήτρων μάθησης για τις επιστήμες STEM. Η επαφή των μαθητών με τη φιλοσοφία STEM αποσκοπεί αφενός στη δημιουργία κινήτρων για μια εις βάθος κατανόηση και μελέτη των επιστημών στις οποίες αναφέρεται, και αφετέρου στην μακροπρόθεσμη ενασχόληση τους με τις επιστήμες αυτές σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο, καθώς η ερευνητική κοινότητα έχει ανάγκη από νέους επιστήμονες. Στο πλαίσιο αυτό, διερευνήθηκε σε τι βαθμό πιστεύουν οι γονείς μέσα από τις παρατηρήσεις τους πως η εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες εκπαιδευτικής ρομποτικής επηρεάζουν τη στάση τους απέναντι στις επιστήμες STEM. Σε δεύτερο επίπεδο διερευνήθηκε κατά πόσο η ενασχόληση των μαθητών με την εκπαιδευτική ρομποτική δημιουργεί κίνητρα για την επιδίωξη μιας επαγγελματικής πορείας στις επιστήμες STEM, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των γονέων τους. Προκειμένου να ελεγχθούν αυτά τα ερευνητικά ερωτήματα, αναπτύχθηκε ένα ανώνυμο εργαλείο μέτρησης (ερωτηματολόγιο) των απόψεων των γονέων, των οποίων τα παιδιά συμμετείχαν στα προγράμματα ρομποτικής της Ακαδημίας ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι μαθητές έχουν θετική στάση απέναντι στα γνωστικά αντικείμενα STEM ανεξαρτήτως της επαφής τους με την ρομποτική. Η εμπλοκή των μαθητών στα προγράμματα ρομποτικής έχει θετική επιρροή στις στάσεις των μαθητών απέναντι στα αντικείμενα STEM, χωρίς ωστόσο να μπορεί να εξακριβωθεί ο βαθμός στον οποίο ο παράγοντας αυτός επηρεάζει του μαθητές ανάμεσα σε άλλους. Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί έναν θετικό παράγοντα ως προς την επιλογή μίας καριέρας σχετικής με τα πεδία STEM και η εμπλοκή των μαθητών σε τέτοιου είδους δραστηριότητες επηρεάζει τις επαγγελματικές τους επιλογές. Εν κατακλείδι, η ρομποτική είναι ένα σύγχρονο εργαλείο με πολλές δυνατότητες στα πλαίσια της εκπαίδευσης.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαιδευτική ρομποτική
STEM
Στάσεις μαθητών
Επαγγελματικός προσανατολισμός
Εκτιμήσεις γονέων
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TrompoukiAngelikiMsc2019.pdf2.11 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons