Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23250
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΠαπαϊωάννου, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2019-07-09T08:39:44Z-
dc.date.available2019-07-09T08:39:44Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23250-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019el
dc.description.abstractΟι εκπαιδευτικοί ηγέτες προσπαθούν να προσαρμοστούν στις καθημερινές αλλαγές, αναπτύσσοντας επαγγελματική ανθεκτικότητα και αυτοαποτελεσματικότητα, ώστε να ανταποκριθούν με επιτυχία στους ηγετικούς τους ρόλους. Η παρούσα εργασία διερεύνησε τα επίπεδα επαγγελματικής ανθεκτικότητας και αυτοαποτελεσματικότητας των διευθυντών και προϊσταμένων των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εντόπισε τη μεταξύ τους σχέση και προσδιόρισε την επίδραση των δημογραφικών στοιχείων του δείγματος στην επαγγελματική τους ανθεκτικότητα και στην αυτοαποτελεσματικότητα τους. Για τη μέτρηση της επαγγελματικής ανθεκτικότητας χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα επαγγελματικής ανθεκτικότητας (Career Resilience Scale) της Kodama (2015) ενώ για τη μέτρηση της αυτοαποτελεσματικότητας η Κλίμακα Αυτοαποτελεσματικότητας των ηγετών (Principal Self-Efficacy scale) των Tschannen-Moran και Gareis (2004). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι διευθυντές και προϊστάμενοι διαθέτουν υψηλά επίπεδα επαγγελματικής ανθεκτικότητας και πάρα πολύ υψηλά επίπεδα αυτοαποτελεσματικότητας. Υπάρχουν τέσσερεις παράγοντες που διαμορφώνουν τα επίπεδα επαγγελματικής ανθεκτικότητας: α) η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, β) οι κοινωνικές δεξιότητες, γ)το ενδιαφέρον για την καινοτομία και δ)η αισιοδοξία για το μέλλον. Οι δημογραφικοί παράγοντες (ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, θέση υπηρέτησης, χρόνια υπηρεσίας, γνώσεις ξένων γλωσσών, γνώσεις ΤΠΕ και επιμόρφωση) παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση της επαγγελματικής ανθεκτικότητας καθώς επηρεάζουν τους δύο από τους τέσσερεις αυτούς παράγοντες. Υπάρχουν δύο παράγοντες που διαμορφώνουν τα επίπεδα αυτοαποτελεσματικότητας : α) αυτοαποτελεσματικότητα στην καθοδηγητική ηγεσία και β) αυτοαποτελεσματικότητα στη διοίκηση. Οι δημογραφικοί παράγοντες (ηλικία, χρόνια υπηρεσίας και επιμόρφωση) παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση της αυτοαποτελεσματικότητας, όσον αφορά τον παράγοντα της καθοδηγητικής ηγεσίας. Τέλος βρέθηκε ότι υπάρχει υψηλή θετική συσχέτιση μεταξύ της επαγγελματικής ανθεκτικότητας και της αυτοαποτελεσματικότητας.el
dc.format.extent85el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπαγγελματική ανθεκτικότηταel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.subjectΗγέτεςel
dc.titleΗ επαγγελματική ανθεκτικότητα και η αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών ηγετών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapaioannouAlexandraMsc2019.pdf2.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons