Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23227
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πλατσίδου, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Χατζηαντωνίου, Χρήστος | el |
dc.date.accessioned | 2019-07-03T07:43:54Z | - |
dc.date.available | 2019-07-03T07:43:54Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23227 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019. | el |
dc.description.abstract | Η θέση ενός διευθυντικού στελέχους σε μια σχολική μονάδα απαιτεί διαχείριση των συ-γκρούσεων (ΔΣ) με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους. Σε στιγμές κρίσης, ένας διευθυντής/ντρια αντιμετωπίζει μια κατάσταση από την οποία πρέπει να α-ποκομίσει τα μέγιστα οφέλη και να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες. Απαραίτητη προϋπό-θεση αποτελεσματικής ηγεσίας κατά τη σύγκρουση είναι η υιοθέτηση της ενσωμάτωσης, του πιο αποδοτικού στυλ ΔΣ. Σύμφωνα με την ερευνητική μας υπόθεση, εφόσον η σύ-γκρουση είναι πηγή συναισθημάτων, όποιος/α έχει υψηλότερη ενδοπροσωπική ή/και διαπροσωπική συναισθηματική νοημοσύνη (ΣΝ) θα είναι πιο ενεργός ακροατής και θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα με μεγαλύτερη επιτυχία. Στην παρούσα μελέτη συμμετεί-χαν 103 διευθυντές/ντριες σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμπλήρωσαν το S-PEC (Mikolajczak, Brasseur, και Fantini-Hauwel, 2014) για τη μέτρηση της ΣΝ και το ROCI-II (Rahim, 1983) για τη μέτρηση του στυλ ΔΣ. Τα απο-τελέσματα, σε αντιστοιχία με προηγούμενες έρευνες, έδειξαν ότι η υψηλή ενδοπροσω-πική και διαπροσωπική ΣΝ συσχετίζονται θετικά με την ενσωμάτωση. Η ενδοπροσωπι-κή ΣΝ συσχετίζεται περισσότερο με την ενσωμάτωση και είναι σημαντικός παράγοντας πρόβλεψής της σε αντίθεση με τη διαπροσωπική ΣΝ. Επίσης, η αναγνώριση, η κατανόη-ση και η ρύθμιση των συναισθημάτων καθώς και η ολική ΣΝ έχουν θετική συσχέτιση την ενσωμάτωση. Mόνο η αναγνώριση και κατανόηση μπορούν να προβλέψουν την εν-σωμάτωση. Η εκπαιδευτική βαθμίδα των διευθυντών/ντριών σχετίζεται και μπορεί να προβλέψει το στυλ αποφυγής. Το συμβιβαστικό στυλ δεν συσχετίζεται με την ΣΝ. Οι γυναίκες χρησιμοποιούν το συμβιβαστικό στυλ περισσότερο από τους άντρες. | el |
dc.format.extent | 90 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διαχείριση συγκρούσεων | el |
dc.subject | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject | Ενδοπροσωπική συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject | Διαπροσωπική συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject | Διευθυντές/ντριες σχολείων | el |
dc.title | Εμπειρική μελέτη του ρόλου της ενδοπροσωπικής και της διαπροσωπικής συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαχείριση συγκρούσεων σε διευθυντές/ντριες σχολείων | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ChatziantoniouChristosMsc2019.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License