Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΧατζηαντωνίου, Χρήστοςel
dc.date.accessioned2019-07-03T07:43:54Z-
dc.date.available2019-07-03T07:43:54Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23227-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ θέση ενός διευθυντικού στελέχους σε μια σχολική μονάδα απαιτεί διαχείριση των συ-γκρούσεων (ΔΣ) με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους. Σε στιγμές κρίσης, ένας διευθυντής/ντρια αντιμετωπίζει μια κατάσταση από την οποία πρέπει να α-ποκομίσει τα μέγιστα οφέλη και να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες. Απαραίτητη προϋπό-θεση αποτελεσματικής ηγεσίας κατά τη σύγκρουση είναι η υιοθέτηση της ενσωμάτωσης, του πιο αποδοτικού στυλ ΔΣ. Σύμφωνα με την ερευνητική μας υπόθεση, εφόσον η σύ-γκρουση είναι πηγή συναισθημάτων, όποιος/α έχει υψηλότερη ενδοπροσωπική ή/και διαπροσωπική συναισθηματική νοημοσύνη (ΣΝ) θα είναι πιο ενεργός ακροατής και θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα με μεγαλύτερη επιτυχία. Στην παρούσα μελέτη συμμετεί-χαν 103 διευθυντές/ντριες σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμπλήρωσαν το S-PEC (Mikolajczak, Brasseur, και Fantini-Hauwel, 2014) για τη μέτρηση της ΣΝ και το ROCI-II (Rahim, 1983) για τη μέτρηση του στυλ ΔΣ. Τα απο-τελέσματα, σε αντιστοιχία με προηγούμενες έρευνες, έδειξαν ότι η υψηλή ενδοπροσω-πική και διαπροσωπική ΣΝ συσχετίζονται θετικά με την ενσωμάτωση. Η ενδοπροσωπι-κή ΣΝ συσχετίζεται περισσότερο με την ενσωμάτωση και είναι σημαντικός παράγοντας πρόβλεψής της σε αντίθεση με τη διαπροσωπική ΣΝ. Επίσης, η αναγνώριση, η κατανόη-ση και η ρύθμιση των συναισθημάτων καθώς και η ολική ΣΝ έχουν θετική συσχέτιση την ενσωμάτωση. Mόνο η αναγνώριση και κατανόηση μπορούν να προβλέψουν την εν-σωμάτωση. Η εκπαιδευτική βαθμίδα των διευθυντών/ντριών σχετίζεται και μπορεί να προβλέψει το στυλ αποφυγής. Το συμβιβαστικό στυλ δεν συσχετίζεται με την ΣΝ. Οι γυναίκες χρησιμοποιούν το συμβιβαστικό στυλ περισσότερο από τους άντρες.el
dc.format.extent90el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιαχείριση συγκρούσεωνel
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΕνδοπροσωπική συναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΔιαπροσωπική συναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΔιευθυντές/ντριες σχολείωνel
dc.titleΕμπειρική μελέτη του ρόλου της ενδοπροσωπικής και της διαπροσωπικής συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαχείριση συγκρούσεων σε διευθυντές/ντριες σχολείωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatziantoniouChristosMsc2019.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons