Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23071
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΚώστογλου, Ζωήel
dc.date.accessioned2019-05-09T10:35:31Z-
dc.date.available2019-05-09T10:35:31Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23071-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η συσχέτιση της πραγματολογίας της γλώσσας με την ανάγνωση, και πιο συγκεκριμένα με την αποκωδικοποίηση, την ευχέρεια και την κατανόηση, σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι μαθητές, που έλαβαν μέρος στην έρευνα ήταν 45 παιδιά, που φοιτούσαν στην Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού. Τα εργαλεία, που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα ήταν το Test of Pragmatic Language (TOPL) για την αξιολόγηση της πραγματολογίας και το ΤΕΣΤ-Α, για την αξιολόγηση της ανάγνωσης. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την σχέση, που υπάρχει μεταξύ της αποκωδικοποίησης, της ευχέρειας και της κατανόησης της ανάγνωσης, αλλά επίσης, προσθέτουν την εμφάνιση σημαντικής σχέσης της αναγνωστικής κατανόησης με την πραγματολογία. Αυτό δείχνει την πόσο σημαντική είναι η σχέση της κατανόησης του προφορικού λόγου με την κατανόηση του γραπτού. Δεν εμφανίζεται συσχέτιση μεταξύ της πραγματολογίας ούτε με την αναγνωστική αποκωδικοποίηση αλλά ούτε και την αναγνωστική ευχέρεια. Επίσης, συμπεραίνεται ότι η εμφάνιση κυρίως υψηλών τιμών της πραγματολογίας στο TOPL, κρίνει απαραίτητη την δημιουργία ενός σωστού εργαλείου αξιολόγησης της πραγματολογίας, το οποίο να μην είναι μόνο μεταφρασμένο αλλά και σταθμισμένο στα ελληνικά και να αξιολογεί σωστά τις πραγματολογικές ικανότητες των παιδιών.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΠραγματολογίαel
dc.subjectΑναγνωστική ευχέρειαel
dc.subjectΑναγνωστική αποκωδικοποίησηel
dc.subjectΑναγνωστική κατανόησηel
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.titleΠραγματολογική γνώση και αναγνωστική κατανόηση μαθητών δημοτικού σχολείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.title.alternativePragmatic knowledge and reading comprehension in primary school students with specific learning difficultiesen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KostoglouZoiMsc2019.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons