Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23071
Συγγραφέας: Κώστογλου, Ζωή
Τίτλος: Πραγματολογική γνώση και αναγνωστική κατανόηση μαθητών δημοτικού σχολείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Αλλοι τίτλοι: Pragmatic knowledge and reading comprehension in primary school students with specific learning difficulties
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η συσχέτιση της πραγματολογίας της γλώσσας με την ανάγνωση, και πιο συγκεκριμένα με την αποκωδικοποίηση, την ευχέρεια και την κατανόηση, σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι μαθητές, που έλαβαν μέρος στην έρευνα ήταν 45 παιδιά, που φοιτούσαν στην Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού. Τα εργαλεία, που χρησιμοποιήθηκαν για την έρευνα ήταν το Test of Pragmatic Language (TOPL) για την αξιολόγηση της πραγματολογίας και το ΤΕΣΤ-Α, για την αξιολόγηση της ανάγνωσης. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την σχέση, που υπάρχει μεταξύ της αποκωδικοποίησης, της ευχέρειας και της κατανόησης της ανάγνωσης, αλλά επίσης, προσθέτουν την εμφάνιση σημαντικής σχέσης της αναγνωστικής κατανόησης με την πραγματολογία. Αυτό δείχνει την πόσο σημαντική είναι η σχέση της κατανόησης του προφορικού λόγου με την κατανόηση του γραπτού. Δεν εμφανίζεται συσχέτιση μεταξύ της πραγματολογίας ούτε με την αναγνωστική αποκωδικοποίηση αλλά ούτε και την αναγνωστική ευχέρεια. Επίσης, συμπεραίνεται ότι η εμφάνιση κυρίως υψηλών τιμών της πραγματολογίας στο TOPL, κρίνει απαραίτητη την δημιουργία ενός σωστού εργαλείου αξιολόγησης της πραγματολογίας, το οποίο να μην είναι μόνο μεταφρασμένο αλλά και σταθμισμένο στα ελληνικά και να αξιολογεί σωστά τις πραγματολογικές ικανότητες των παιδιών.
Λέξεις Κλειδιά: Πραγματολογία
Αναγνωστική ευχέρεια
Αναγνωστική αποκωδικοποίηση
Αναγνωστική κατανόηση
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Ανάγνωση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KostoglouZoiMsc2019.pdf1.1 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons