Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΚανέλλη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2019-04-16T11:56:20Z-
dc.date.available2019-04-16T11:56:20Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23011-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις δασκάλων επαρχιακών δημοτικών σχολείων σχετικά με εκπαιδευτικές πρακτικές και ρυθμίσεις εντός της γενικής τάξης, οι οποίες θα μπορούσαν να ευνοήσουν τη συμπερίληψη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην έρευνα συμμετείχαν 50 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εργάζονταν σε γενικά σχολεία των Νομών Χαλκιδικής και Θεσσαλονίκης. Ως ερευνητικό εργαλείο, χρησιμοποιήθηκε μη σταθμισμένο ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών κυμάνθηκαν από μέτρια έως έντονη συμφωνία για τις περισσότερες από τις πρακτικές που περιέχονταν στο ερωτηματολόγιο. Σε γενικές γραμμές, οι εκπαιδευτικοί πίστευαν ότι η εργασία σε ετερογενείς ομάδες, η ενεργητική εμπλοκή κάθε μαθητή, η τροποποίηση της παρουσίασης, του περιεχομένου και των απαιτήσεων του διδακτικού υλικού, οι ποικίλοι τύποι αξιολόγησης, τα οπτικά ή μνημονικά βοηθήματα, οι τεχνικές άμεσης διδασκαλίας και φωναχτής σκέψης και η χρήση διάφορων μαθησιακών στυλ στη διδασκαλία, βοηθούν τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες να εκπαιδευτούν με τους τυπικούς συνομήλικους τους στη γενική τάξη. Από την άλλη πλευρά, ήταν πιο ουδέτεροι για εκπαιδευτικές πρακτικές και ρυθμίσεις όπως οι διευθετήσεις του χώρου της τάξης, η δημιουργία κέντρων μάθησης, η διδασκαλία μέσω συνομηλίκου και η χρήση γραφικών οργανωτών ή μαθηματικού υλικού στην τάξη.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΕκπαιδευτικές πρακτικέςel
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΠροβλήματα συμπεριφοράςel
dc.subjectΕκπαιδευτική συμπερίληψηel
dc.titleΑπόψεις δασκάλων πρωτοβάθμιου σχολείου για εκπαιδευτικές πρακτικές που ευνοούν τη συμπερίληψη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξηel
dc.title.alternativePrimary school teachers' perceptions of educational practices that foster the inclusion of students with mild educational needs in general classroomen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KanelliMariaMsc2019.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons