Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23011
Συγγραφέας: Κανέλλη, Μαρία
Τίτλος: Απόψεις δασκάλων πρωτοβάθμιου σχολείου για εκπαιδευτικές πρακτικές που ευνοούν τη συμπερίληψη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη
Αλλοι τίτλοι: Primary school teachers' perceptions of educational practices that foster the inclusion of students with mild educational needs in general classroom
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις δασκάλων επαρχιακών δημοτικών σχολείων σχετικά με εκπαιδευτικές πρακτικές και ρυθμίσεις εντός της γενικής τάξης, οι οποίες θα μπορούσαν να ευνοήσουν τη συμπερίληψη μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην έρευνα συμμετείχαν 50 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εργάζονταν σε γενικά σχολεία των Νομών Χαλκιδικής και Θεσσαλονίκης. Ως ερευνητικό εργαλείο, χρησιμοποιήθηκε μη σταθμισμένο ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών κυμάνθηκαν από μέτρια έως έντονη συμφωνία για τις περισσότερες από τις πρακτικές που περιέχονταν στο ερωτηματολόγιο. Σε γενικές γραμμές, οι εκπαιδευτικοί πίστευαν ότι η εργασία σε ετερογενείς ομάδες, η ενεργητική εμπλοκή κάθε μαθητή, η τροποποίηση της παρουσίασης, του περιεχομένου και των απαιτήσεων του διδακτικού υλικού, οι ποικίλοι τύποι αξιολόγησης, τα οπτικά ή μνημονικά βοηθήματα, οι τεχνικές άμεσης διδασκαλίας και φωναχτής σκέψης και η χρήση διάφορων μαθησιακών στυλ στη διδασκαλία, βοηθούν τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες να εκπαιδευτούν με τους τυπικούς συνομήλικους τους στη γενική τάξη. Από την άλλη πλευρά, ήταν πιο ουδέτεροι για εκπαιδευτικές πρακτικές και ρυθμίσεις όπως οι διευθετήσεις του χώρου της τάξης, η δημιουργία κέντρων μάθησης, η διδασκαλία μέσω συνομηλίκου και η χρήση γραφικών οργανωτών ή μαθηματικού υλικού στην τάξη.
Λέξεις Κλειδιά: Συμπερίληψη
Εκπαιδευτικές πρακτικές
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Προβλήματα συμπεριφοράς
Εκπαιδευτική συμπερίληψη
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KanelliMariaMsc2019.pdf1.21 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons