Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22978
Author: Λιάση, Ιωάννα
Title: Παράγοντες που σχετίζονται με την ικανοποίηση των ασθενών μετά την οδοντιατρική επίσκεψη
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Καραγιάννη, Ρωξάνη
Abstract: Η στοματική υγεία αποτελεί ένα σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής υγείας και είναι δυνατόν να επηρεάσει την ποιότητα ζωής, την κοινωνία και την οικονομία. Η ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας επιτρέπει στους αρμόδιους να αξιολογήσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, να προσδιορίσουν τα στοιχεία που χρειάζονται βελτίωση και να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των ασθενών. Η ικανοποίηση του ασθενή από τις οδοντιατρικές υπηρεσίες, είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, τόσο αντικειμενικής όσο και υποκειμενικής φύσεως. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η κατανόηση των παραγόντων και των κριτηρίων που συντελούν στην ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες οδοντιατρικές υπηρεσίες στην Ελλάδα. Για την ολοκλήρωση της έρευνας διανεμήθηκε κατάλληλα διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο, προερχόμενο από το Dental Satisfaction questionnaire μεταφρασμένο στα ελληνικά με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας. Στην έρευνα συμμετείχαν 487 άτομα από τα οποία τα 42 απορρίφθηκαν και συνεπώς στην έρευνα περιλήφθηκαν τελικά 445 άτομα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, λίγο περισσότερο από το 50% του πληθυσμού θεωρεί ότι η οδοντιατρική φροντίδα που λαμβάνει θα μπορούσε να είναι καλύτερη αλλά το 70% του πληθυσμού δηλώνει ικανοποιημένο συνολικά. Οι παράγοντες που προκάλεσαν τη μικρότερη ικανοποίηση είναι πρώτα από όλα το κόστος και έπειτα ακολούθησαν ο χρόνος αναμονής στο οδοντιατρείο και η δυνατότητα εξάλειψης του πόνου από τον οδοντίατρο. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ικανοποίηση είναι δυνατόν να συσχετιστεί με το φύλο, την ηλικία, τον τόπο κατοικίας, το μορφωτικό επίπεδο και την οικογενειακή κατάσταση αλλά και με τις οδοντιατρικές συνήθειες των ασθενών όπως η συχνότητα επίσκεψης, ο λόγος επίσκεψης και άλλα. Συμπερασματικά, καταλήγουμε ότι μεγάλη σημασία θα πρέπει να δοθεί στην αναδιοργάνωση των δημόσιων συστημάτων υγείας έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι ανισότητες και να είναι δυνατή η παροχή πραγματικά ολοκληρωμένων και ποιοτικών οδοντιατρικών υπηρεσιών προς όλους με κύριο χαρακτηριστικό την πρόληψη.
Keywords: Ικανοποίηση ασθενών
Οδοντιατρική
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LiasiIoannaMsc2019.pdf3.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons