Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22978
Συγγραφέας: Λιάση, Ιωάννα
Τίτλος: Παράγοντες που σχετίζονται με την ικανοποίηση των ασθενών μετά την οδοντιατρική επίσκεψη
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Επόπτης Καθηγητής: Καραγιάννη, Ρωξάνη
Περίληψη: Η στοματική υγεία αποτελεί ένα σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής υγείας και είναι δυνατόν να επηρεάσει την ποιότητα ζωής, την κοινωνία και την οικονομία. Η ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας επιτρέπει στους αρμόδιους να αξιολογήσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, να προσδιορίσουν τα στοιχεία που χρειάζονται βελτίωση και να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των ασθενών. Η ικανοποίηση του ασθενή από τις οδοντιατρικές υπηρεσίες, είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, τόσο αντικειμενικής όσο και υποκειμενικής φύσεως. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η κατανόηση των παραγόντων και των κριτηρίων που συντελούν στην ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες οδοντιατρικές υπηρεσίες στην Ελλάδα. Για την ολοκλήρωση της έρευνας διανεμήθηκε κατάλληλα διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο, προερχόμενο από το Dental Satisfaction questionnaire μεταφρασμένο στα ελληνικά με τη χρήση ηλεκτρονικής φόρμας. Στην έρευνα συμμετείχαν 487 άτομα από τα οποία τα 42 απορρίφθηκαν και συνεπώς στην έρευνα περιλήφθηκαν τελικά 445 άτομα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, λίγο περισσότερο από το 50% του πληθυσμού θεωρεί ότι η οδοντιατρική φροντίδα που λαμβάνει θα μπορούσε να είναι καλύτερη αλλά το 70% του πληθυσμού δηλώνει ικανοποιημένο συνολικά. Οι παράγοντες που προκάλεσαν τη μικρότερη ικανοποίηση είναι πρώτα από όλα το κόστος και έπειτα ακολούθησαν ο χρόνος αναμονής στο οδοντιατρείο και η δυνατότητα εξάλειψης του πόνου από τον οδοντίατρο. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ικανοποίηση είναι δυνατόν να συσχετιστεί με το φύλο, την ηλικία, τον τόπο κατοικίας, το μορφωτικό επίπεδο και την οικογενειακή κατάσταση αλλά και με τις οδοντιατρικές συνήθειες των ασθενών όπως η συχνότητα επίσκεψης, ο λόγος επίσκεψης και άλλα. Συμπερασματικά, καταλήγουμε ότι μεγάλη σημασία θα πρέπει να δοθεί στην αναδιοργάνωση των δημόσιων συστημάτων υγείας έτσι ώστε να εξαλειφθούν οι ανισότητες και να είναι δυνατή η παροχή πραγματικά ολοκληρωμένων και ποιοτικών οδοντιατρικών υπηρεσιών προς όλους με κύριο χαρακτηριστικό την πρόληψη.
Λέξεις Κλειδιά: Ικανοποίηση ασθενών
Οδοντιατρική
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
LiasiIoannaMsc2019.pdf3.2 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons