Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22768
Συγγραφέας: Μπατσαρά, Αφροδίτη
Τίτλος: Αποτελεσματική διοίκηση αλλαγών στον τομέα των υπηρεσιών υγείας σε περιβάλλον διοίκησης ολικής ποιότητας
Αλλοι τίτλοι: The TQM context of effective change management in healthcare
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Τσιότρας, Γεώργιος
Περίληψη: Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) αποτελεί μια φιλοσοφία και μια πρακτική που υιοθετείται όλο και περισσότερο από οργανισμούς υγείας για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών τους. Ωστόσο η εφαρμογή της συνεπάγεται την διεξαγωγή ενός μεγάλου εύρους αλλαγών σε επίπεδο οργανισμού και ανθρώπων, οι οποίες με τη σειρά τους απαιτούν την δημιουργία ενός σχεδίου διαχείρησης αλλαγών, προκειμένου η αλλαγή να είναι αποτελεσματική και προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αντίσταση στην αλλαγή. Τα εμπόδια που ενδέχεται να ανακύψουν στην διαδικασία υλοποίησης της ΔΟΠ (αντίσταση στην αλλαγή, έλλειψη οράματος και στρατηγικού σχεδίου, κλπ.), θα απαιτήσουν τη θέσπιση ενός συστήματος διαχείρησης αλλαγών, στο οποίο θα λαμβάνονται υπόψη όχι μόνο τα βήματα της διαδικασίας της αλλαγής, αλλά και οι άνθρωποι που θα επηρεαστούν περισσότερο από την αλλαγή και ως αποτέλεσμα μπορεί να αντισταθούν περισσότερο σε αυτή. Η ηγεσία στους οργανισμούς υγείας πρέπει να δημιουργήσει ένα περιβάλλον στο οποίο οι άνθρωποι θα δέχονται την ανάγκη για αλλαγή, παρέχοντας τους κίνητρα και κατάλληλη εκπαίδευση. Η αποτελεσματική διοίκηση αλλαγών απαιτεί επίσης τη δημιουργία ενός οράματος, στο οποίο θα είναι ευθυγραμμισμένες οι δραστηριότητες ηγεσίας. Το σχέδιο της αλλαγής θα πρέπει επίσης να καθορίζει ρητά τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η μετάβαση από την τρέχουσα κατάσταση στην επιθυμητή μελλοντική κατάσταση. Βασικά σημεία στο πλαίσιο αυτό είναι η παροχή πόρων για την υλοποίηση των αλλαγών, η οικοδόμηση ενός συστήματος υποστήριξης για τους παράγοντες της αλλαγής, η ανάπτυξη νέων ικανοτήτων και δεξιοτήτων και η ενίσχυση των νέων συμπεριφορών που απαιτούνται για την υλοποίηση των αλλαγών. Τα συμπεράσματα αυτά είναι χρήσιμα για τους διαχειριστές των μανάδων υγείας, για την πρακτική κατανόηση των παραγόντων που είναι πιθανόν να παρεμποδίσουν την εφαρμογή της ΔΟΠ και του τρόπου με τον οποίο οι πρακτικές της διοίκησης αλλαγών μπορούν να ελαχιστοποιήσουν αυτά τα εμπόδια, οδηγώντας στην αποτελεσματική εφαρμογή της ΔΟΠ στις μονάδες υγείας, αλλά και στην αποτελεσματική εφαρμογή κάθε είδους αλλαγής που συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Λέξεις Κλειδιά: Διοίκηση
Αλλαγών
Ολική
Ποιότητα
Μονάδες
Υγείας
Αποτελεσματικότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
BatsaraAfroditiMsc2019.pdf906.43 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons