Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22460
Συγγραφέας: Μπαντή, Αρετή
Τίτλος: Εκπαίδευση παιδιών με οπτική αναπηρία και η μετάβασή τους στην ενήλικη ζωή
Αλλοι τίτλοι: Education for children with visual impairment and their transition to adulthood
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία ειδίκευσης, πραγματεύεται το θέμα της μετάβασης των παιδιών με οπτική αναπηρία, στην ενήλικη ζωή και ως ειδικότερος στόχος είναι η ενδελεχής ανασκόπηση της μετάβασης στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση ατόμων με οπτική αναπηρία. Δεδομένου ότι το θέμα δεν έχει διερευνηθεί επαρκώς κυρίως στην ελληνική βιβλιογραφία και αρθρογραφία, η επιλογή του θέματος έχει ιδιαίτερη σημασία για την έρευνα. Στην κατεύθυνση αυτή έγινε αρχικά προσπάθεια να οριοθετηθεί η αναπηρία και η συγκεκριμένα η οπτική, η διαδρομή της μέσα στους αιώνες και ο τρόπος που η κάθε εποχή αντιμετωπίζει τα άτομα με αναπηρίες, οι σημαντικότερες διεθνείς συμβάσεις για την προστασία των ατόμων με αναπηρία αλλά και η παρουσίαση των βασικότερων οφθαλμικών παθήσεων που μπορούν να προκαλέσουν οπτική αναπηρία. Στη συνέχεια γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο η οφθαλμική αναπηρία επηρεάζει τη ζωή των παιδιών. Αποδείχτηκε δε, ότι η οφθαλμική αναπηρία επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τόσο κινητικά όσο και ψυχολογικά τα παιδιά και τα περιορίζει σημαντικά στην εξέλιξή τους. Σπουδαίο ρόλο στην αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών έχει η εκπαίδευση και τα σχολικό περιβάλλον. Κατάλληλα επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί, κατάλληλο και προσβάσιμο σχολικό περιβάλλον μπορούν να άρουν τους όποιους περιορισμούς. Εν κατακλείδι, για τη μετάβαση στην ενήλικη ζωή, μια ιδιαίτερα δύσκολη και αγχώδης διαδικασία, σπουδαίο ρόλο διαδραματίζει το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον μέσα στο οποίο κινείται το παιδί που σε συνδυασμό με τις προσλαμβάνουσες και τα κατάλληλα προγράμματα μετάβασης, θα είναι σε θέση να μεταβεί με επιτυχία στην ενήλικη ζωή. Επίσης, γίνεται αναλυτική ανασκόπηση των μεταδευτεροβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στη χώρα μας αλλά και της μετάβασης στην μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευσης ως μέσο κοινωνικής ένταξης των ατόμων με οπτική αναπηρία. Λέξεις κλειδιά: Αναπηρία, Οπτική Αναπηρία, Μετάβαση στην ενήλικη ζωή, Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή
Λέξεις Κλειδιά: Μετάβαση στην ενήλικη ζωή
Μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
BantiAretiMsc2018.pdf776.09 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons