Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22325
Συγγραφέας: Παπαντωνίου, Μαρία
Τίτλος: Η επαγγελματική εξουθένωση και η επαγγελματική ικανοποίηση και η σχέση τους με τις συνθήκες εργασίας των παιδαγωγών προσχολικής αγωγής (νηπιαγωγών) : μια εμπειρική διερεύνηση στην περιφερειακή ενότητα Κοζάνης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Σταμπουλής, Μιλτιάδης
Περίληψη: Περίληψη Σημαντικός αριθμός μελετών έχει εκπονηθεί κατά καιρούς για την επαγγελματική εξουθένωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών καταδεικνύοντας χαμηλά ποσοστά εξουθένωσης συγκριτικά με άλλες χώρες (Κάντας, 1996, Αβεντισιάν – Παγορουπούλου, Κουμπιάς, & Γιαβρίμης, 2002), αλλά και αυξανόμενα (Κάμτσιος, Λώλης, 2016). Απουσιάζουν ωστόσο οι μελέτες για την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας με εξαίρεση αυτή των Tsigilis, Zachopoulou, Grammatikopoulos, (2006). Αντίστοιχα σημαντικός αριθμός μελετών υφίσταται για την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών στον ελληνικό και στο διεθνή χώρο, αναγνωρίζοντας τη σημασία της στην απόδοση των εκπαιδευτικών και στην ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Και στην κατηγορία αυτή των μελετών απουσιάζουν αυτές που αφορούν στον κλάδο των Νηπιαγωγών με εξαίρεση τις μελέτες των Ταρασιάδου (2008) και Ταραλάικου (2015). Στόχος λοιπόν της παρούσης ερευνητικής προσπάθειας είναι να διερευνηθούν οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και πως αυτές συνεισφέρουν στην εμφάνιση επαγγελματικής εξουθένωσης και εν τέλει στην επαγγελματική τους ικανοποίηση. Από τα αποτελέσματά της προκύπτει κάποιος βαθμός επαγγελματικής εξουθένωσης κυρίως ως προς την πτυχή της συναισθηματικής εξάντλησης, ωστόσο δεν εντοπίζει αποπροσωποποίηση και μειωμένα επιτεύγματα, ενώ επιβεβαιώνει τα ευρήματα μελετών που καταδεικνύουν σημαντικά επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης των Νηπιαγωγών. Λέξεις – Κλειδιά: Επαγγελματική Εξουθένωση, Επαγγελματική Ικανοποίηση, Συνθήκες Εργασίας, Εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής.
Λέξεις Κλειδιά: Επαγγελματική εξουθένωση
Επαγγελματική ικανοποίηση
Συνθήκες εργασίας
Νηπιαγωγών
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapantoniouMariaMsc2018.pdf1.54 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.