Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22207
Συγγραφέας: Χίου, Μαρία
Τίτλος: Μελέτη περίπτωσης παιδιού προσχολικής ηλικίας με αυτισμό και διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων με τη μέθοδο των κοινωνικών ιστοριών
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Επόπτης Καθηγητής: Τάλλη, Ιωάννα
Σταυρακάκη, Σταυρούλα
Βλασσοπούλου, Μαρία
Περίληψη: Οι κοινωνικές δεξιότητες συνήθως αναπτύσσονται χωρίς μεγάλη προσπάθεια ή ειδική εκπαίδευση. Η ένταξη των παιδιών σε μία ομάδα συνομηλίκων σε μεγάλο βαθμό, βασίζεται στην κοινωνική επάρκεια και στις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών αυτών. Τα παιδιά με αυτισμό χρειάζονται συχνά να διδαχθούν αυτές τις δεξιότητες. Στην παρούσα μελέτη, επιχειρήθηκε η βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού, όπως είναι η βελτίωση του τρόπου με τον οποίο το παιδί προσεγγίζει έναν φίλο του όταν θέλει να παίξει μαζί του, η βελτίωση του τρόπου με τον οποίο αντιδράει και συμπεριφέρεται όταν κάποιος έχει κάνει κάτι που τον έχει ενοχλήσει και το να μάθει ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να αγκαλιάσει κάποιον. Δείγμα της έρευνας είναι ένα παιδί προσχολικής ηλικίας με αυτισμό. Για την επίτευξη των στόχων αυτών χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο των κοινωνικών ιστοριών. Τα εργαλεία που επιλέχθηκαν ήταν: οι έγχρωμες προοδευτικές μήτρες Raven (CPM), οι κλίμακες λεξιλογίου Crichton (CVS), το τεστ ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, το ερωτηματολόγιο κοινωνικής επικοινωνίας, όπως επίσης και η περιγραφική παρατήρηση πριν και μετά την παρέμβαση. Επιπλέον, μετά το πέρας ενός χρονικού διαστήματος περίπου τεσσάρων μηνών επαναλάβαμε την αξιολόγηση (follow – up). Τόσο τα εργαλεία όσο και η περιγραφική παρατήρηση που χρησιμοποιήσαμε για τη συλλογή των δεδομένων, έδειξαν θετικότερα αποτελέσματα μετά την παρέμβαση. Τα θετικά αυτά αποτελέσματα παρέμειναν και κατά την επαναξιολόγηση, φανερώνοντας βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού.
Λέξεις Κλειδιά: Μελέτη περίπτωσης
Αυτισμός
Κοινωνικές δεξιότητες
Κοινωνική παρέμβαση
Κοινωνικές ιστορίες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChiouMariaMsc2018.pdf1.01 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons