Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤάλλη, Ιωάνναel
dc.contributor.advisorΣταυρακάκη, Σταυρούλαel
dc.contributor.advisorΒλασσοπούλου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΧίου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2018-10-03T21:29:20Z-
dc.date.available2018-10-03T21:29:20Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22207-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΟι κοινωνικές δεξιότητες συνήθως αναπτύσσονται χωρίς μεγάλη προσπάθεια ή ειδική εκπαίδευση. Η ένταξη των παιδιών σε μία ομάδα συνομηλίκων σε μεγάλο βαθμό, βασίζεται στην κοινωνική επάρκεια και στις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών αυτών. Τα παιδιά με αυτισμό χρειάζονται συχνά να διδαχθούν αυτές τις δεξιότητες. Στην παρούσα μελέτη, επιχειρήθηκε η βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού, όπως είναι η βελτίωση του τρόπου με τον οποίο το παιδί προσεγγίζει έναν φίλο του όταν θέλει να παίξει μαζί του, η βελτίωση του τρόπου με τον οποίο αντιδράει και συμπεριφέρεται όταν κάποιος έχει κάνει κάτι που τον έχει ενοχλήσει και το να μάθει ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος για να αγκαλιάσει κάποιον. Δείγμα της έρευνας είναι ένα παιδί προσχολικής ηλικίας με αυτισμό. Για την επίτευξη των στόχων αυτών χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο των κοινωνικών ιστοριών. Τα εργαλεία που επιλέχθηκαν ήταν: οι έγχρωμες προοδευτικές μήτρες Raven (CPM), οι κλίμακες λεξιλογίου Crichton (CVS), το τεστ ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, το ερωτηματολόγιο κοινωνικής επικοινωνίας, όπως επίσης και η περιγραφική παρατήρηση πριν και μετά την παρέμβαση. Επιπλέον, μετά το πέρας ενός χρονικού διαστήματος περίπου τεσσάρων μηνών επαναλάβαμε την αξιολόγηση (follow – up). Τόσο τα εργαλεία όσο και η περιγραφική παρατήρηση που χρησιμοποιήσαμε για τη συλλογή των δεδομένων, έδειξαν θετικότερα αποτελέσματα μετά την παρέμβαση. Τα θετικά αυτά αποτελέσματα παρέμειναν και κατά την επαναξιολόγηση, φανερώνοντας βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού.el
dc.format.extent154el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜελέτη περίπτωσηςel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΚοινωνική παρέμβασηel
dc.subjectΚοινωνικές ιστορίεςel
dc.titleΜελέτη περίπτωσης παιδιού προσχολικής ηλικίας με αυτισμό και διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων με τη μέθοδο των κοινωνικών ιστοριώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChiouMariaMsc2018.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons