Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22105
Συγγραφέας: Ευγενιάδου, Βιολέτα
Τίτλος: Η προσαρμοστική συμπεριφορά παιδιών και εφήβων με αυτισμό.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Η παρούσα ερευνητική εργασία μελέτησε την προσαρμοστική συμπεριφορά 55 παιδιών και εφήβων με αυτισμό, με την χρήση της Φόρμας αξιολόγησης εκπαιδευτικού της Κλίμακας Προσαρμοστικής Συμπεριφοράς της Vineland – ΙΙ. Διαπιστώθηκαν σημαντικά ελλείματα στην προσαρμοστική συμπεριφορά των συμμετεχόντων, ειδικά στον τομέα δεξιοτήτων επικοινωνίας. Το επίπεδο προσαρμοστικής συμπεριφοράς των παιδιών και των εφήβων ήταν εξίσου χαμηλό, καθώς η ηλικία δεν βρέθηκε να επηρεάζει σημαντικά τα αποτελέσματα. Η προσαρμοστική συμπεριφορά διαφοροποιούνταν στα άτομα με λόγο και στα άτομα χωρίς λόγο. Εμφανίστηκαν ισχυρές θετικές συσχετίσεις μεταξύ λόγου, προσαρμοστικής συμπεριφοράς, τομέων και όλων των υποτομέων δεξιοτήτων. Η μορφή εκπαίδευσης βρέθηκε επίσης να είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιρροής. Οι συμμετέχοντες που φοιτούσαν σε γενικά σχολεία είχαν σαφώς ενισχυμένες δεξιότητες σε όλους τους τομείς, ιδίως στις δεξιότητες επικοινωνίας. Τέλος, καταγράφηκε η σπουδαιότητα της αξιοποίησης των αποτελεσμάτων της προσαρμοστικής στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς παρέχουν μία αξιόπιστη και ρεαλιστική απεικόνιση των δεξιοτήτων και των αναγκών του ατόμου και συμβάλλουν στην οργάνωση και στην αξιολόγηση στοχευμένων εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης.
This current study examined adaptive behavior of 55 children and adolescents with autism, using Vineland Adaptive Behavior Scales Second edition - Teacher Rating Form. Significant deficits were found in adaptive behavior composite of participants, especially in communication skills domain. Both children and adolescents exhibited low level of adaptive behavior: age was not found to be a significant factor of influence. Adaptive behavior was differentiated between verbal and nonverbal participants. Strong positive correlations were found between speech, speech functioning, adaptive behavior composite, adaptive behavior domains and subdomains. Education form has also been found to be an important influence factor. Participants attending general schools had clearly enhanced skills in all domains, particularly in communication domain. Finally, the importance of utilizing adaptive behavior outcomes in education was highlighted, as they provide a reliable and realistic description of individual’s skills and needs and they contribute in organizing and evaluating individualized and targeted intervention programs.
Λέξεις Κλειδιά: Προσαρμοστική συμπεριφορά
Αυτισμός
Vineland
Επικοινωνία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
EvgeniadouVioletaMsc2018.pdf1.16 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons